کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

جمعیت از عوامل اقتدار ملی هر کشوری می باشد

حجت الاسلام والمسلمین حجت پناه گفت: افزایش جمعیت یکی از مؤلفه‌های قدرت و اقتدار ملی و استحکام ساخت درونی قدرت هر کشوری می باشد.
کد خبر: ۹۴۴۸۷۱۷
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ایام سوگواری امام حسین (علیه السلام) نشست اعتقادی معنوی با موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری  در دانشگاه علمی کاربردی شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام حجت پناه در این نشست گفت: اسلام هدف اصلی ازدواج و تشکیل خانواده را ایجاد آرامش در انسان ها و ایجاد محبت و مودت در زوجین دانسته و تولد هر فرزند می تواند باعث افزایش عشق و محبت میان زوجین شود و تاثیرات مثبت و سازنده ای را در زندگی آنان ایجاد نماید.

وی افزود:  از دیدگاه اسلام، فرزندان از ارکان مهم خانواده محسوب و در آیات و روایات از فرزندان با تعابیری همچون ثمره فواد، قره عین، مایه خوشبختی، مایه ثواب و پاداش اخروی و رحمت و غفران الهی یاد شده است.

حجت پناه ادامه داد: در قرآن کریم به موارد فراوانی از دعای پیامبران به درگاه خداوند برای طلب فرزند اشاره نموده است، مانند تقاضای فرزند از سوی حضرت زکریا علیه السلام به محضر حق تعالی.

وی افزود: نقش افزایش جمعیت در اقتدار ملی جمعیت  از نظر ساخت، ترکیب و توزیع یکی از مؤلفه‌های قدرت و اقتدار ملی و استحکام ساخت درونی قدرت هر کشوری می باشد و عامل مؤثری در شکل‌دهی قدرت نظامی و اقتصادی کشورهاست.

حجت الاسلام حجت پناه در ادامه گفت: از نظر اسلام، ازدواج به عنوان عامل اصلی افزایش جمعیت، بهترین عامل نجات یک جوان از آلودگی‌‌هاست.

وی با اشاره به نظر علامه طباطبایی  درباره ازدیاد نسل اظهار کرد:  افزایش نسل مسلمانان برای از بین بردن بنیان شرک و فساد توسط آنان از مهم‌ترین اهداف شریعت اسلام است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار