حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر؛

قیام عاشورا مظهر عقلانیت و ایمان راسخ است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، صحنه کربلا و قیام عاشورا را مظهر عقلانیت و ایمان راسخ به خداوند دانست.
کد خبر: ۹۴۴۸۶۷۷
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم سوگواری چهارمین روز از محرم حسینی در ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین  سیدامان الله حسینی صدر در این مراسم با اشاره به ویژگی های قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش، اظهار کرد: عقلانیت و ایمان راسخ را در صحنه کربلا می توان به وضوح مشاهده کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: ایمان راسخ به خدا در جبهه امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش موج می زد و امام حسین علیه السلام اثبات کرد که عدد در راه هدف و ایمان معنا ندارد.

وی ادامه داد: پیروزی امام حسین علیه السلام با وجود اقلیت یارانش موجب شگفتی اندیشمندان تاریخ است.

حجت الاسلام والمسلمین  حسینی صدر گفت: غیرمسلمانان هم امروز آرمانگرایی و رسیدن به اهداف را در گرو اطاعت و پیروی از اباعبدالله الحسین علیه السلام بعنوان مظهر آزادی و عزت و شرف می دانند.

این مقام مسئول تأکید کرد: در عین حال که مظلومیت امام حسین علیه السلام در صحنه کربلا آشکار است، همین مظلومیت بر چهره بنی امیه خط بطلان کشید و طومار آنها را درهم پیچید.

وی گفت: قربانی دادن طفل شیرخواره اوج مظلومیت قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام است و هرچند مصیبت های کربلا بسیار عظیم است؛ اما روح و معنویت این قیام بسیار بزرگ تر است که باید به زوایای مختلف آن بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین  حسینی صدر تصریح کرد: قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باعث حفظ عزت و عظمت اسلام شد و عزاداری محرم دژ پاسداری و حفاظت از اسلام است.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی، خاطر نشان کرد: امربه معروف و نهی از منکر یکی از اهداف قیام امام حسین علیه السلام بود و این فریضه را در اوج انجام داد و مقابل بزرگ ترین متخلف تاریخ ایستاد و امر به معروف و نهی از منکر نمود و بعد از قیام کربلا این فریضه ارزش پیدا کرد.

وی در پایان به اهمیت ازدیاد نسل مسلمین بویژه شیعیان اباعبدالله الحسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: جمعیت جوان و خوب عامل اقتدار کشور و سپر دفاعی برای میهن است.

گفتنی است؛ زیارت عاشورا، ذکر مرثیه و نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار