خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۶۰ بقعه استان برگزار می شود

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: همزمان با ایام محرم سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار ۶۰ امامزاده و بقاع متبرکه استان و مراسم سیاه پوشان به منظور تعظيم فرهنگ عاشورا در صحن امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۴۶۷۱۱
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

قزوین_ حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به فرار رسیدن ماه محرم و ویژه برنامه های بقاع متبرکه استان در این ماه بیان کرد: تمام موقوفات و فعالیت های وقفی براساس نیت واقفین همان گونه که تعیین شده باید اداره شود و اداره اوقاف نیز تلاش می کند نیت واقفین به درستی انجام شود و یک ریال نیز در این حوزه نباید خارج از چارچوب هزینه شود.

 

وی تصریح کرد: همزمان با ورود کاروان حضرت ابا عبداله الحسین(ع) به کربلا مصادف با دوم محرم الحرام در صحن آستان مقدس امامزاده حسین(ع) و امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین تجمع بزرگ لبیک یا حسین با حضور پرشکوه عزاداران حسینی برگزار می شود.

 

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی

 

حجت الاسلام مجیدی گفت: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با فرارسیدن نخستین جمعه از ماه محرم با حضور عزاداران و عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در آستان امامزاده حسین(ع) قروین و ۱۳ امامزاده و بقعه استان قزوین به صورت ویژه برگزار می‌شود.

 

 همایش ردپای سه ساله

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه اضافه کرد: همچنین همزمان با سومین روز از ماه محرم الحرام، همایش رد پای سه ساله های حسینی، ویژه بزرگداشت مقام حضرت رقیه(س) در حسینیه امامزاده حسین (ع) شهر قزوین برگزار می شود.

 

وی افزود: در این همایش مادران به همراه کودکان خردسال خود با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین با هدف تبیین سیره و منش اهل بیت عصمت و طهارت "ع "در جامعه به ویژه در بین نونهالان و خردسالان تجمع می کنند.

 

حجت الاسلام مجیدی اظهار کرد: زنان در حادثه کربلا نقش مهم و پررنگی را ایفا کردند و حضرت رقیه(س) دختر امام حسین (ع) بی تردید یکی از افراد تاثیرگذار این واقعه بود.

 

 همایش رهروان زینبی

 

مدیرکل اوقاف استان قزوین تصریح کرد: برگزاری تجمع بزرگ رهروان زینبی (س) با حضور پرشور و باشکوه بانوان عزادار، هیئت‌های مذهبی، بسیج، حوزه‌های علمیه خواهران، دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم در روز دوازدهم محرم‌الحرام در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) و ۴ بقعه دیگر در استان برگزار خواهد شد.

 

اعزام ۴۵ مبلغ دینی در ایام ماه محرم  

 

وی از اعزام ۳۰ مبلغ از استان قم به منظور پوشش برنامه های ایام محرم در استان خبر داد و عنوان کرد: ۱۵ مبلغ بومی نیز در امامزادگان و بقاع متبركه، حسينيه‌ها و مساجد استان حضور خواهند یافت.

 

برپائی ۱۶ خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان

 

حجت الاسلام مجیدی از برپائی ۱۶ خیمه معرفت در استان خبر داد و گفت: با برپایی خیمه های معرفت در بقاع متبرکه قزوین غرفه هایی به منظور پاسخگوئی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده و کودک، عفاف و حجاب، تبلیغ چند رسانه‌ای و همه واقف باشیم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود.

 

همایش «أحلی من العسل»

 

وی در ادامه از برگزاری برنامه «احلی من العسل» به مناسبت شهادت قاسم بن الحسن(ع) مصادف با ششم محرم‌الحرام در ۳ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

 

حجت الاسلام مجیدی در پایان گفت: برپائی ایستگاه همه واقف باشیم در ۳۳ بقعه، نمایشگاه فرهنگی در ۶۳ بقعه، برپائی ایستگاه صلواتی، نماز ظهر عاشورا در ۱۰۰ بقعه، شام غریبان در ۱۰۰ بقعه و برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا در ۵۴ بقعه استان برگزار می شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار