خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد:

تأمین ۱۲۹۶ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در همدان/ دستگاه‌های فرهنگی باید از موازی کاری پرهیز کنند

همدان- استاندار همدان با اشاره به محدودیت تامین زمین در استان همدان گفت: با تلاش‌های انجام شده یک هزار و ۲۹۶ هکتار زمین را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تامین کردیم.
کد خبر: ۹۴۴۶۵۰۰
|
۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست فعالان فرهنگی استان همدان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین استانی در سالن اجتماعات استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایط سخت کرونایی کشور را تحویل گرفت که به مدد قدرت لایزال الهی، عنایات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همت دولت، از موج کرونا سربلند خارج شدیم و اکنون کارها به درستی پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه با وجود موضوعات حوزه اشتغال و مسکن از مباحث فرهنگی نیز غافل نشدیم، افزود: در استان همدان به شدت درگیر مباحث تامین آب و زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستیم.

استاندار همدان با اشاره به محدودیت تامین زمین در استان همدان گفت: با تلاش‌های انجام شده یک هزار و ۲۹۶ هکتار زمین را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تامین کردیم.

وی با بیان اینکه در خصوص حوزه برق با تامین انرژی مورد نیاز کمترین آسیب در بخش‌های مختلف صنعت و تولید استان وارد شده است، گفت: دولت برای جبران همه کمبودها و کاستی‌ها یک ماموریت ویژه دارد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه سیاست‌های غلط در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در گذشته موجب کاهش اعتماد عمومی شده بود که دولت سیزدهم با تلاش غیرقابل توصیف خود به دنبال جبران آن است، ابراز کرد: حمایت‌های مادی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از استان همدان بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان با مشکلات تامین اعتبار همراه بودیم که با مساعدت و همکاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همه اعتبارات مورد نیاز این جشنواره تامین شد.

استاندار همدان با بیان اینکه در اجرای نقشه‌های مهندسی فرهنگی و مباحث مرتبط با خانواده، تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری در رأس امور قرار گرفت و اعتباراتی نیز در حد بضاعت برای آن در نظر گرفته شد، گفت: تلاش کردیم از هنرمندان و به ویژه اصحاب رسانه استان همدان در طول ایام کرونا حمایت شود و بنا به ضرورت توجه به زیرساخت‌ها در زمینه ایجاد اقتصاد پایدار فرهنگ و هنر در استان، بازگشت جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان به همدان، توجه ویژه به گسترش زیرساخت‌های فرهنگی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای سند قرآنی از مهمترین برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر استان است که اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر امروز همدان، دارالمومنین و دارالمجاهدین و مهد تاریخ و تمدن است و ۸ هزار شهید دارد نشأت گرفته از مکاتب قرآنی نقاط مختلف استان است.

قاسمی فرزاد بیان کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی به همت نماینده ولی فقیه در استان همدان احیا شد و با همکاری بسیج و سپاه بازسازی اردوگاه‌های همدان در شهرهای اهواز و خرمشهر، برای برپایی اردوهای راهیان نور انجام شد.

وی ادامه داد: موضوع فرهنگ موضوعی است که باید در متن و بطن جامعه نهادینه شود و رفتار، کنش و عملکرد یک ملت، فرهنگ را می‌سازد و ما باید اقدامات فرهنگ‌ساز خود را در جامعه جاری و ساری کنیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید از موازی کاری پرهیز کنند و متحد کار فرهنگی را پیش ببرند، گفت: باید با تدوین برنامه‌های فرهنگی، افسارِ از هم گسیخته فضای مجازی را کنترل کرد چرا که فضای مجازی جامعه را به اعوجاج می‌کشاند و سم مهلکی است که بنیان خانواده‌ها را از بین می‌برد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار