خبرهای داغ:
سهرابی بیدار خبر داد

هوشمندسازی ۱۰۰ درصدی مشترکین کشاورزی، اداری و صنعتی در تویسرکان

همدان-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: توزیع نیروی برق تویسرکان به عنوان اولین واحد اجرایی در استان همدان موفق به نصب ۱۰۰ درصدی کنتور‌های هوشمند در تعرفه‌های صنعتی، اداری و کشاورزی شده است.
کد خبر: ۹۶۰۰۴۶۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶

هوشمندسازی ۱۰۰ درصدی مشترکین کشاورزی، اداری و صنعتی در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی سهرابی‌بیدار در دیدار با نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار تویسرکان اظهار کرد: توزیع برق مطمئن و پایدار مأموریت تعیین‌شده شرکت توزیع برق استان و به معنای تحویل برق با ولتاژ استاندارد و استمرار در برق‌رسانی به مشترک است که برای دستیابی به این هدف چهار محور هوشمندسازی، افزایش قابلیت اطمینان، افزایش بهره‌وری و مشتری‌مداری و ارتباط دوسویه با مشترکین ترسیم شد.

وی با اشاره به هوشمندسازی در دو بخش شامل اتوماسیون شبکه‌های توزیع و لوازم اندازه‌گیری صورت می‌گیرد، افزود: در زمینه اتوماسیون شبکه‌های توزیع در سال جاری ۴۰۰ کلید فرمانپذیر در سراسر استان تحت مدیریت این مرکز است که از مزایای آن عدم نیاز به حضور اکیپ اجرایی در محل و امکان ایزوله‌بخشی از شبکه توزیع برق همزمان با برقدار کردن سایر نقاط است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: در حوزه هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری نیز در شهرستان تویسرکان ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و از ۱۱۷ مورد در سال ۱۴۰۱ به یک هزار و ۲۵۰ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیدیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر توزیع نیروی برق شهرستان تویسرکان به عنوان اولین واحد اجرایی در استان همدان موفق به نصب ۱۰۰ درصدی کنتور‌های هوشمند در تعرفه‌های صنعتی، اداری و کشاورزی شده است و ۱۸ دستگاه کلید فرمانپذیر نصب کرده است.

سهرابی‌بیدار با اشاره به اجرای طرح هوشمند مدیریت مشترکین (هما) گفت: این پروژه در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت دارد که امیدواریم تا پایان سال شاهد تکمیل ۱۰۰ درصدی آن باشیم؛ از مزایای طرح هما یا تحول دیجیتال رصد ناظرین پروژه‌ها، مأمورین قرائت و اکیپ‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه دومین محور، افزایش قابلیت اطمینان شبکه در دو بخش مکانیکی و الکتریکی است، گفت: در این راستا پایه‌های مناسب با شرایط جوی استان همدان نصب شده که این رقم درسال ۱۴۰۲ به یک هزار و ۷۰۰ پایه در استان همدان رسید که از این تعداد ۱۳۷ مورد در شهرستان تویسرکان نصب شد که منجر به پایداری مکانیکی شبکه در شرایط سخت جوی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: در زمینه پایداری الکتریکی با اجرای طرح چاوش و دریافت ولتاژ مشترکین از طریق کنتور‌های دیجیتال، برق تحویلی به مشترکین بررسی می‌شود و در صورت ضعف ولتاژ با رسیدگی همکاران بهره‌برداری ولتاژ برق محل مورد نظر در کوتاه‌ترین زمان استانداردسازی می‌شود.

وی افزایش بهره‌وری را سومین محور بیان کرد و افزود: بهره‌وری به معنای عدم انجام کار بیهوده است بنابراین انجام هرکاری باید شرکت را به سمت شرایط بهتر سوق دهد.

سهرابی‌بیدار مشتری‌مداری و برقراری ارتباط دوسویه با مشترکین را چهارمین محور مورد تأکید شرکت برشمرد و گفت: در این راستا نیز بستری به نام سامانه «برق من» و سامانه «با انرژی» و کد USSD با هدف افزایش رضایتمندی مشترکین راه‌اندازی شده است که احداث ساختمان جدید و ایجاد فضای وسیع‌تر در مدیریت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در این راستا است.

وی با بیان اینکه در تابستان اضافه شدن مصارف کشاورزی و سیستم سرمایشی و افزایش ساعات روز منجر به افزایش مصرف برق می‌شود، تصریح کرد: برای گذر از اوج بار تابستان، وزارت نیرو در سال ۱۴۰۱، ۱۰۰ برنامه، در سال ۱۴۰۲، ۱۴۰ برنامه و در سال جاری نیز ۱۸۰ برنامه پیش‌بینی کرده که امیدواریم با انجام این برنامه‌ها امسال نیز گذر موفقی از اوج بار تابستانه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به مصوبات هیأت وزیران در خصوص ضوابط اجرایی کاهش بار تابستانه مشترکین کشاورزی گفت: طبق مصوبات هیأت وزیران مشترکین کشاورزی که ۵ ساعت برق پمپاژ آب خود را قطع کنند برق آن دوره مصرفی آن‌ها رایگان می‌شود.

وی در خصوص مصرف برق تعرفه کشاورزی اضافه کرد: با توجه به ذکر ساعات مجاز بهره‌برداری از برق به صورت ساعات مقرر مخصوص هر ماه در طول سال، شرکت توزیع موظف به تحویل برق طبق ساعات مقرر در پروانه برق کشاورزان است که اکثر پروانه‌های برق کشاورزی زیر ۲۰ ساعت در ماه‌های تابستان است.

سهرابی‌بیدار با اشاره به برنامه‌های گذر از اوج بار بخش خانگی گفت: در این بخش با سیاست‌های تشویق محور علاوه بر طرح‌های تشویقی سال گذشته مانند اهدای پاداش ۲۰ برابری به مشترکین که نیم برابر الگوی مصرف کاهش برق داشته باشند، طرح‌های جدیدی از قبیل اهداء جوایز متعدد به مشترکینی که مصرف برق خود را کاهش دهند و با همراه اول در برنامه «با انرژی» همکاری داشته باشند، خواهیم داشت.

وی با قدردانی از نماینده و فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: امیدواریم حاصل همه زحمات همکاران شرکت توزیع نیروی برق استان همدان و مدیریت توزیع برق تویسرکان برداشتن قدمی در راه افزایش رضایت مردم باشد.

*جذب ۳۷ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۲

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان تویسرکان نیز در ادامه با اشاره به تحقق برنامه‌های عملیاتی کوتاه مدت و بلندمدت این مدیریت در راستای سیاست‌های ابلاغی توانیر و شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در سال گذشته ۵۰۰ دستور کار با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان جذب شد که رقم قابل توجهی بود.

رضا کریم‌پور با اشاره به توسعه زیرساخت‌های برق شهرستان افزود: احداث شبکه فشار متوسط جاده تویسرکان - کنگاور از جمله اقدامات بود که در این پروژه ۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط قدیمی برکنار و شبکه جدید با اعتبار ۴ میلیارد تومان احداث شد.

محمدمهدی مفتح نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به شرایط خوب زیرساخت صنعت برق در شهرستان گفت: پروژه‌های مهندسی توزیع نیروی برق تویسرکان و برنامه‌های تکمیلی ستاد شرکت توزیع نیروی برق استان و سیاست‌های ابلاغی توانیر منجر به بهبود رضایتمندی مشترکین در سالیان اخیر شده است.

یحیی خورشیدخانی فرماندار تویسرکان نیز با اشاره به تعامل و همکاری مناسبی که بین توزیع برق تویسرکان و فرمانداری شهرستان وجود دارد، گفت: مردم از تأمین برق پایدار در طول چند سال اخیر که نتیجه زحمات مجموعه ستادی شرکت توزیع برق استان همدان و توزیع برق تویسرکان است رضایت کامل دارند که این امری ارزشمند و شایسته تقدیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار