واقعه غدیر خم آغازی دیگر برای نوشیدن از چشمه زلال راستی، پاکدستی و انسانیت است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقه در سپاه کنارک گفت: غدیرخم، نقطه عطف ژرف اندیشی پیامبر خاتم (ص) برای قوام جامعه نوپا و نهال دیانتی بود که جامعه مسلمان آن روز را دعوت به عقلانیت، اعتدال و پویایی کرد.
کد خبر: ۹۴۴۵۹۰۱
|
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
به گزارش خبرنگار بسیج از کنارک، حجت الاسلام عبدالرحیم بامری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقه در سپاه کنارک در این مراسم گفت: غدیرخم، نقطه عطف ژرف اندیشی پیامبر خاتم (ص) برای قوام جامعه نوپا و نهال دیانتی بود که جامعه مسلمان آن روز را دعوت به عقلانیت، اعتدال و پویایی کرد.
 
وی افزود: بی‌تردید واقعه غدیرخم، آغازی دیگر برای نوشیدن از چشمه زلال راستی، پاکدستی و انسانیت است که درست پس از مناسک حج، عیار تهذیب نفس سنجیده شد غدیر عید پیمان و میثاق و عهد است، غدیر عید عدالت و رهبری است، غدیر تداوم رسالت حضرت محمّد(صلی الله علیه و آله) در ولایت علی(علیه السلام) است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کنارک گفت: غدیر تنها نام یک سرزمین نیست، یک تفکر است، غدیر نقطه تلاقى کاروان رسالت با طلایه داران امامت است، غدیر دریایى از معارف است.
 
وی بیان کرد:آن زمان که کاروان حج از دیدار حضرت حق باز می گشت، ندای وحی تسلیم پیامبر اعظم گردید و تاریخ به تماشای اقیانوس غدیر ایستاد و همگان گوش فرادادند به سخنان ایشان که فرمودند: "هرکس که من رهبر او هستم پس علی رهبر اوست."
 
این مسئول ادامه داد: بحق واقعه غدیر، یک جریان تاریخی است که ابتدایش مدینه، میانه اش کربلا و انتهایش به ظهور می انجامد؛ چرا که غدیر تداوم رسالت محمد (ص) در ولایت علی (ع) است. غدیر تکرار اولین است در کلام آخرین، همان کلام نورانی که در اولین پیام علی (ع) را به برادری خواند و در غدیر اعلام ولایت و امامت او را فرمود. خجسته باد روز اعطای نعمت ولایت و روزکامل شدن آخرین شریعت الهی با نور ولایت ، پیوند «نبوت» و «امامت» در نقطه اوجی به نام غدیر خم.
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار