رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر:

امیرالمومنین(ع)) پرچم عدالت اجتماعی را به اهتزار درآورد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) پرچم عدالت اجتماعی را به اهتزار درآورده است، افزود: در واقعه غدیر مردمی که تشنه عدل بودند در عمل به فرمان خدا با حضرت علی (ع) بیعت کردند.
کد خبر: ۹۴۴۵۴۵۸
|
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی،آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در همایش بین‌المللی عدالت از منظر امیرالمومنین در اراک گفت: عید غدیر عید الهی و بزرگترین حادثه عالم خلقت است و واقعه غدیر خم روز بیعت امت با امامت و روز مشخص شدن حاکمان عرش الهی بر فرشیان و تجلی حق، عدل، معنویت و همه ارزش‌هاست.

صدیقی اظهار کرد: قرار گرفتن هر فرد در مسندی که شایسته اوست مصداق عدل است و اگر کار به دست نااهلان سپرده شود مصداق ظلم سیاسی و خلاف عدل است.

وی ادامه داد: آسمان‌ها و زمین بر عدل استوار است و هر موجودی حرکت جوهری داشته و از درون خود جوشش دارد و عدالت فقهی این است که انسان از گناهان کبیره خود را صیانت کند و در انجام واجبات اهتمام داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: عدل تعیین کننده حق است و هر کس را در چارچوب خود قرار می‌دهد. احسان که به معنای گشایش است باید در کنار عدل قرار گیرد و مردم باید با دو بال عدل و احسان حرکت کنند.

صدیقی گفت: خودسازی بالاترین معیار برای تحقق عدالت اجتماعی است یعنی هر کسی که شعار عدالت سر می‌دهد اول باید از این ویژگی برخوردار باشد و در زندگی روزمره خویش عدالت محور باشد. خدمت صادقانه به مردم، اجتناب از طمع، سوء‌استفاده نکردن و به دنبال منافع شخصی نبودن موجب خواهد شد تا انسان عدالت را برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) پرچم عدالت اجتماعی را به اهتزار درآورده است، افزود: در واقعه غدیر مردمی که تشنه عدل بودند در عمل به فرمان خدا با حضرت علی (ع) بیعت کردند.

رییس بنیاد بین المللی غدیر افزود: عدالت سیاسی یعنی حق به حق‌دار داده شود و نباید افرادی که محق هستند کنار زده شوند و نقش مردم در صحنه که همانا جمهوریت حکومت اسلامی است، یک اصل است و حفظ مردم منجر به اجرای عدالت خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: وقتی مردم در کنار حکومت قرار گرفتند و ظلم‌زدایی و فسادزدایی به عنوان یک مطالبه از سوی امت مطرح شد حجت بر کارگزاران تمام است و باید بر برقراری عدالت مطالبه مردم را برآورده کنند. ایجاد فاصله طبقاتی و ظلم یک ناعدالتی در جامعه است.

صدیقی اظهار کرد: نقش مردم در اجرای عدالت اجتماعی بسیار مهم است و کاهش فاصله طبقاتی و تامین حداقل‌ها مهمترین انگیزه مسئولان در حکومت علوی است تا هیچ کسی گرسنه نماند.

وی خاطرنشان کرد: قضاوت یک هنر است و حضرت علی (ع) تجلی قضاوت اسلامی است و هر وقت علما نمی‌توانستند قضاوت درستی انجام دهند به امام علی (ع) پناه می‌آوردند. هنر قضاوت این است که قاضی با روش‌های روانشناسانه حقیقت را متوجه شود و به عدالت حکم دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات