رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی:

امیرالمؤمنین(ع) ترجمان و تجسم بخش عدالت است

موسوی گفت: امیرالمؤمنین(ع) ترجمان و تجسم بخش عدالت است و عدالت با رفتار و گفتار امیرالمؤمنین(ع) معنا پیدا می‌کند و لذا امیرالمؤمنین(ع) مختص شیعه نیست و متعلق به جامعه بشری است.
کد خبر: ۹۴۴۵۴۵۴
|
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی،حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی در همایش بین‌المللی عدالت از منظر امیرالمؤمنین(ع) در اراک گفت: همایش بین‌المللی غدیر با رویکرد ابلاغ و تبیین پیام غدیر و مفهوم ولایت لبیک مردم استان مرکزی و خصوصاً دانشگاهیان به رسالت دینی و انقلابی است و استان مرکزی در حوزه فعالیت‌های غدیر یک الگو و پیشگام است و استان‌های دیگر می‌توانند از آن الگوبرداری کنند و این همایش باید در سایر استان‌ها فراگیر شود.

موسوی اظهار کرد: این همایش یک نقطه شروع برای گره‌گشایی از مشکلات و در راستای تبیین مفهوم عدالت از منظر امیرالمؤمنین(ع)، برای راهگشایی در زندگی مردم و بهبود وضعیت است و امیدواریم آثار و برکات فراوانی برای مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: دو راهبرد جهاد تبیین و شعار سال مطالبه مهم مقام معظم رهبری است و اختصاص عنوان دانش‌بنیان در شعار سال نشان از بعد علمی در کلام نورانی معظم له است و باید در راستای عملیاتی نمودن این دو راهبرد مهم همه توان را پای‌کار بیاوریم.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی علیرغم صنعتی بودن و وجود بیش از ۳ هزار واحد صنعتی فعالیت چشمگیری در حوزه دانش‌بنیان نداشته و فعالیت ۱۰۵ واحد دانش‌بنیان در این استان تناسبی با تعداد واحدهای صنعتی ندارد و لذا باید فعالیت در حوزه صنعت دانش بتیان توسعه پیدا کند.

موسوی بیان کرد: اگر تبیین و تشریح حق و حقیقت باشد و اگر توسعه مفهوم عدالت در کلام امیرالمؤمنین(ع) برای همه اقشار جامعه انجام شود شاهد برکات فراوان و فراگیر شدن عدالت در همه بخش‌های جامعه خواهیم بود و لذا همایش بین‌المللی عدالت از منظر امیرالمؤمنین(ع) به دنبال این است افکار، گفتار و نوشته‌ها را در حوزه عدالت را در کنار یکدیگر قرار دهد و خروجی مناسب کسب کند.

وی یادآور شد: امیرالمؤمنین(ع) ترجمان و تجسم بخش عدالت است و عدالت با رفتار و  گفتار امیرالمؤمنین(ع) معنا پیدا می‌کند و لذا امیرالمؤمنین(ع) مختص شیعه نیست و متعلق به جامعه بشری است.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: متأسفانه در دنیا، مشی به‌گونه‌ای بوده که ظالمان و مستکبران مدعی حقوق بشر هستند و اگر تبیین باشد جایگاه‌ها عوض نمی‌شوند.

موسوی گفت: با استناد به بیانات راهگشا و کارآمد مقام معظم رهبری اگر دانش‌بنیان تبیین و در همه ابعاد به‌کارگیری شود عدالت محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عدالت گشایش در زندگی بشریت است بیان کرد: البته عدالت در کنار ایثار، جهاد و ازخودگذشتگی معنا پیدا می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: عدل مثل نفس است و لذا در همه‌جا لازم است و بعد از توحید و نبوت واژه‌ای با وسعت و عظمت عدل نیست و درواقع رفتاری عادلانه‌تر و زیباتر از عدالت نیست و امروز کیمیای گمشده بشریت از ابتدای خلقت عدل است و بشریت باید در مسیر عدل و عدالت قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات