خبرهای داغ:
معاون عمرانی فرماندار نهاوند:

متولی سراب‌ها باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود/ کشت‌های شاهدانه باید امحا شوند

همدان-معاون عمرانی فرماندار نهاوند گفت: منابع طبیعی و میراث فرهنگی و گردشگری مدعی متولی بودن سراب‌ها هستند اما متولی سراب‌ها مشخص نیست که باید این موضوع هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۹۴۴۵۰۶۹
|
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، جعفر سلگی در جلسه ستاد ساماندهی سرابهای نهاوند اظهار داشت: سراب فارسبان باید در اولین فرصت ساماندهی شده تا از این وضعیت خارج شود.

وی افزود: شهرداری گیان و اداره منابع طبیعی نیاز است با توجه به زمان موجود مقدماتی را برای طرح‌های گردشگری سراب گیان از جمله احداث پارکینگ و سرویس بهداشتی و اصلاح راه دسترسی در نظر بگیرند.

معاون عمرانی فرماندار نهاوند بیان کرد: با وجود اینکه زیرساخت‌ها در سراب‌ها به خصوص سراب گیان انجام شده است، متاسفانه خلأهایی در این سراب‌ها وجود دارد.

وی بیان داشت: منابع طبیعی و میراث فرهنگی و گردشگری مدعی متولی بودن سراب‌ها هستند اما متولی سراب‌ها مشخص نیست که باید این موضوع هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شده و درآمد سراب‌ها باید برای سراب‌ها و حفظ و نگهداری آنها هزینه شوند.

سلگی افزود: اگر منابع طبیعی سراب گیان را بلند مدت در اختیار بخش خصوصی بگذارد مشکلات این سراب با اجرای طرح گردشگری مرتفع خواهد شد، و منابع طبیعی مقدمات این کار را انجام دهد.

وی اظهار داشت: در سراب‌های نهاوند باید متناسب به عوارض اخذ شده از مسافران و گردشگران نسبت به احداث سرویس بهداشتی و پارکینگ اقدامات لازم صورت بگیرد.

معاون عمرانی فرماندار نهاوند خاطر نشان کرد: استقرار نیروی انتظامی در تفرجگاه‌ها کم است و با آغاز فصل تابستان حضور این نهاد امنیتی باید افزایش یابد و از شهرداری و متولیان خواست که هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این موضوع اقدام لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اجاره دادن و پرداخت هر گونه وجه برای سکوها در سراب‌ها ممنوع است.

سلگی در ادامه در خصوص کشت شاهدانه بیان داشت: کشت شاهدانه باید امحا شوند و با متخلفینی که اجازه این کار را ندهند برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار