خبرهای داغ:

جشن عید غدیر در شهرستان فلاورجان برگزار شد

به مناسبت عید سعید غدیرخم ، عید امامت و ولایت حضرت امیرالمومنین علیه السلام مراسم جشنی در سپاه شهدای خط شکن شهرستان فلاورجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۵۰۰۳
|
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبر گزاری بسیج از فلاورجان  ، به مـناسبت عید سعید غدیر خم  ،جشن عید ولایت امیرالمؤمنین (ع) همراه با سخنرانی حجت السلام والمسلمین مجید جعفر زاده در حسینیه شهدای سپاه فلاورجان برگزار گردید،  ایشان به واقعه غدیر خم اشاره و اذعان داشت : در سال دهم هجرت پیامبر (ص) از طرف خداوند مأمور شدند تا دو مسئله مهم دین اسلام را به مردم ابلاغ نمایند و آن دو مسئله عبارت بودند از حج و ولایت و امامت دوازده امام (ع).

ایشان ولایت امیرالمومنین را حکومت الله دانست و ولایت فقیه را ادامه دهنده این ولایت دانست و به شبهات مربوط به بحث ولایت  و به بیان فضایل امیرالمومنین پرداخت .

جغفرزاده در ادامه افزود : هیچ پیامبری ارسال نشد مگر اینکه در روز غدیر جشن گرفت و اتفاق اصلی در عالم امامت و ولایت حضرت علی علیه السلام است . و آیه مربوط به ابلاغ غدیر در شش ماه پایانی عمر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است و با تعبییر یا ایها الرسول الزام به ابلاغ به ولایت و امامت را مطرح نمود به طوری که در صورت عدم بیان ولایت امیرالمومنین و جانشینی پیامبر گرامی اسلام گویی هیچ کاری در زمان پیامبر اسلام نشده است .

وی به  نزول آیه 55 سوره مائده (بلغ ما انزل الیک)  اشاره و خاطرنشان کرد : آیه مربوطه به  اعلام رهبری امام علی (علیه‌السلام) ارتباط دارد که در این آیه خداوند می‌فرماید: ای رسول خدا آنچه درباره علی از طرف خدا بر تو نازل شد، ابلاغ کن یعنی رهبری علی (علیه‌السلام) بر امت اسلامی را به مسلمانان بازگو و چرا در سخنرانی خود، امامت و وصایت امام علی (علیه‌السلام) را آشکارا بیان نمود.

جعفر زاده در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و اله) فرمودند: روز غدیرخم برتر اعیاد امت من است و آن روزی است که خدای متعال به من امر فرمودند تا برادرم علی‌ بن‌ ابیطالب (علیه‌السلام) را به‌ عنوان علم (هدایت) برای امتم معرفی کنم، تا پس از من به وسیله او هدایت شوند.

گفتنی است در پایان از مولودی خوانی ذاکر اهل بیت (ع) شیرعلی زاده استفاده گردید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار