نشست عقیدتی و فرهنگی در سپاه شبستر یرگزار شد

تبریز- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر در این نشست گفت: دعاى عرفه سیدالشهدا(ع) سراسر نور و عرفان پروردگار است و آمیزه ‏اى از شور و عشق و محبت و معرفت ‏به ذات پاک خداوند است.
کد خبر: ۹۴۴۳۵۲۶
|
۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت السلام محمدزاده ادامه داد: دعای عرفه دعای بسیار با ارزشی است و مضمون‌های فاخری در آن نهفته است و جملاتی که در دعای عرفه خوانده می‌شود آنقدر شفاف و دلنشین است که به راحتی می‌توان تشخیص داد که این‌ها از زبان امام معصوم امام حسین (ع) گفته شده است.

وی بیان کرد: خواندن دعای عرفه به ویژه در عصر روز عرفه بسیار توصیه و تاکید شده است و اگر کسی در کنار خواندن این دعا معانی فارسی آن را نیز مطالعه کند بسیار می‌تواند برایش مفید باشد.
 
وی اضافه کرد: اولین شاخصه مهم روز عرفه که باید بدان اشاره کرد مسئله قرار دادن استجابت دعا برای این روز است. حتماً خداوند متعال در تمام روزها استجابت دعا دارد، اما آن قدر این روز مهم بوده که گفته شده اگر در عرفه انسان به واسطه روزه ضعیف می‌شود و دیگر حوصله دعا ندارد بهتر است روزه نگیرد. یعنی دعا در این روز آنقدر اهمیت دارد که روزه با آن همه توصیه اش اگر لطمه به دعا بزند بهتر است در این روز ترک شود.
حجت الاسلام محمدزاده بیان داشت: روز عرفه یکی از آن روزهای بزرگی است که انسان می‌تواند به ارزش درونی خود پی ببرد و نسبت به خود معرفت پیدا کند.
وی در ادامه سخنانش اذعان داشت: اطاعت از اولیای الله و همت خود انسان در رسیدن به این مقامات بسیار حائز اهمیت است و باید در نظر داشت که شهدای ما معصوم نبودند اما به این جایگاه ها دست پیدا کرده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار