خبرهای داغ:
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین خبر داد؛

پایش سلامت تخصصی ۳۹ جانباز شیمیایی در قزوین آغاز شد

معاون بهداشت و درمان بنیاد استان قزوین از آغاز پایش سلامت تخصصی ۳۹ جانباز شیمیایی متوسط و شدید این استان در راستای اجرای برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ بنیاد خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۳۳۵۷
|
۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

قزوین_مسعود بخارایی معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج بیان کرد: ۳۹ نفر از جانبازان شیمیایی شدید و متوسط استان قزوین با همکاری درمانگاه امام سجاد و پزشکان پایش سلامت در راستای اجرای برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ بنیاد از تیر تا بهمن ماه سال جاری پایش سلامت تخصصی می‌شوند.

 

وی افزود: ﺗﺸﮑﯿﻞ ﭘﺮوﻧﺪه و ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻓﺮم ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻓﺮدی ﺑﺮای ﻫﺮ ﯾﮏ از ﺟﺎﻧﺒﺎزان، اﻧﺠﺎم وﯾﺰﯾﺖ ﭘﺰﺷﮏ ﻋﻤﻮﻣﯽ و همچنین وﯾﺰﯾﺖﻫﺎی ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺷﺎﻣﻞ رﯾﻪ، ﭼﺸﻢ و ﺑﯿﻨﺎﯾﯽﺳﻨﺠﯽ، ﭘﻮﺳﺖ، ﻗﻠﺐ، رواﻧﺸﻨﺎﺳﯽ، رواﻧﭙﺰﺷﮑﯽ و ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻓﺮم‌ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ در این پایش انجام خواهد شد.

 

بخارایی ادامه داد: اقدامات پاراکلینیکی شامل آزمایش، اﺳﭙﯿﺮوﻣﺘﺮی، ﺳﻮﻧﻮﮔﺮاﻓﯽ ﮐﺎﻣﻞ ﺷﮑﻢ و ﻟﮕﻦ، ﻧﻮار ﻗﻠﺐ، اﮐﻮﮐﺎردﯾﻮﮔﺮاﻓﯽ از جمله اقدامات تشخیصی و درمانی است که در پایش فوق انجام می‌شود.

 

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مطلع شدن از وضعیت سلامتی، چکاب کامل و درمان جانبازان شیمیایی را از مهمترین اهداف اجرای طرح پایش سلامت تخصصی جانبازان شیمیایی برشمرد.

 

این مسئول گفت: قبل از اجرای طرح پایش سلامت تخصصی، جانبازان شیمیایی باید نزد پزشک پایش سلامت مراجعه کنند تا فرم پایش سلامت برای آنها تکمیل شود.

 

وی افزود: در این فرم اطلاعات سلامتی فردی از جمله بیماری‌های مرتبط و غیرمرتبط به مجروحیت و داروهایی که جانباز استفاده می‌کند، اخذ می‌شود تا با قرار دادن این فرم در پرونده جانبازان، اطلاعات کاملی از وضعیت سلامت عمومی فردی در اختیار پزشکان متخصص قرار بگیرد.

 

گفتنی است استان قزوین ۵۴۲ جانباز شیمیایی دارد که از این آمار، ۳۹ نفر دچار مشکلات ریه، چشم و پوست متوسط تا شدید هستند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار