معاون فرهنگی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور:

با افزایش فرصت‌هاي شغلی براي بانوان سطح فرهنگ و آموزش جامعه ارتقاء می‌یابد

بختیاری گفت:موفقیت بانوان کارآفرین در جوامع نه تنها سبب ایجاد سود اقتصادي می‌شود، بلکه منافع اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌کند و در بازار کار مشارکت آنهادر فعالیت‌هاي اجتماعی و اقتصادي به یکی از شاخص‌هاي مهم توسعه‌ي انسانی مبدل شده است.
کد خبر: ۹۴۳۹۰۶۳
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

 سرهنگ پاسدار محمدرضا بختیاری، معاون فرهنگی جنوب شرق کشور در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: دومین جشنواره بانوی نخبه‌ی سیستانی و بلوچستان که از21 خرداد ماه در بازارچه زاهدان من آغاز به کار کرد پس از سه روز در 23 خرداد ماه به کار خود پایان داد.

وی با اشاره به این مطلب که این نمایشگاه به همت کانون فرهنگی زنان بلوچ سیستان و بلوچستان و با حمایت ویژه قرارگاه قدس برپا شده بود، افزود: معرفی بسترهای ایجاد شده برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در زمینه‌های صنعت، گردشگری و صنایع‌دستی روستایی، در زمینه فعالیت‌های کارآفرینی، معرفی فرصت‌های موجود شغلی در بازار کار، شناسایی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در سراسر استان سیستان و بلوچستان و هم‌چنین آموزش کارآفرینان جهت فعالیت در فضای مجازی و برنامه تبلیغات رایگان برای حمایت از آن‌ها از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

سرهنگ بختیاری بیان کرد: هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی استان نیز از این ظرفیت، برای تبادل تجربه با دیگران و هم‌چنین بازاریابی استفاده کردند که سعی شده افزون بر اهداف یاد شده، بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذاران، ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت‌های کارآفرینی و شناسایی کارآفرینان استان و فراتر از آن نیز فراهم گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: نکته دیگر این که غرفه‌های این جشنواره به‌صورت رایگان در اختیار غرفه‌داران قرار گرفته و با این تصمیم، امیدواریم افراد شرکت کننده کسب در آمد مناسبی را تجربه کنند.

معاون فرهنگی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور با بیان این‌که غرفه‌داران جشنواره را اکثراً بانوان کارآفرین تشکیل داده‌اند، یادآور شد: با افزایش فرصت‌هاي شغلی براي بانوان سطح فرهنگ و آموزش جامعه ارتقاء می‌یابد، بانوان درآمد مستقل کسب می‌کنند. پس موفقیت بانوان کارآفرین در جوامع نه تنها سبب ایجاد سود اقتصادي می‌شود، بلکه منافع اجتماعی و فرهنگی نیز ایجاد می‌کند و دربازار کار و مشارکت آنها در فعالیت‌هاي اجتماعی و اقتصادي به یکی از شاخص‌هاي مهم توسعه‌ي انسانی مبدل گردیده است، چرا که فعالیت اقتصادي‌شان رابطه مستقیم با فقر و رفاه اجتماعی دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار