جشن زیر سایه خورشید

با حضور خادمان حرم رضوی (علیه السلام ) در زرند برگزار گردید

همزمان با دهه کرامت مراسم جشن زیر سایه خورشیدباحضور خادمان حرم رضوی (علیه السلام ) ،به همت هئیت عشاق الرسول (صل الله علیه وآله وسلم ) شهرستان زرند در مصلی پیامبر اعظم (صل الله علیه وآله وسلم ) برگزارگردید
کد خبر: ۹۴۳۷۸۴۴
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرمان :این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان،خانواده های مکرم شهداء وایثارگران واقشار مختلف مردم ولایت مدار ومحب اهل بیت (علیهم السلام ) حضور داشتند ،حجت الاسلام ابوالحسن ایزدخواه،کارشناس مذهبی صدا و سیمای خراسان رضوی (علیه السلام ) با تبریک دهه کرامت ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) وامام رضا (علیه السلام ) ، با بیان اینکه، باور قیامت، قناعت و آرامش سه اصل موفقیت خانواده است، افزود: خوشبخت کسی است که معنای هر کار و حرفی را که می زند بفهمد و چیزهایی که دارد را دوست داشته باشد.

وی تصریح کرد: رعایت حقوق متقابل زوجین در خانواده، داشتن صمیمیت و غیرت، "یعنی سقف انرژی برای کسی که دوستش داری" از دیگر اصول سعادت در یک خانواده است.

ایزدخواه با بیان اینکه اولین حقوق زن و شوهر دلبستگی و عاشقانه هم دیگر را دوست داشتن است، اظهار داشت: زن و شوهر باید به یکدیگر توجه کرده و علاقه مندی به یکدیگر را بیان نمایند.

وی گفت: زندگی یعنی اثبات محبت خود به خداوند و اولین علامت آن آرامش داشتن است. برای حفظ آرامش لازم است خود را با دیگران مقایسه نکنیم و با انگیزه و روحیه زندگی کنیم و محرم راز همسر و خانواده باشیم. 

کارشناس تحکیم بنیان خانواده افزود: دشمن با تشکیل اتاق فکرخصوصا در فضای مجازی  و با خستگی‌ناپذیری به‌ دنبال ایجاد از هم پاشیدگی و تضعیف خانواده است و باید با رعایت اصول اخلاقی، قضاوت نکردن، عدم تجسس در زندگی دیگران، حفظ آرامش در زندگی و عزت نفس زندگی کرد. 

کارشناس صدا وسیمای خراسان رضوی (علیه السلام ) یادآور شد :یکی از آسیب‌های جدی در زندگی‌های امروز، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است که سبب کاهش ارتباط اعضای خانواده شده است.که بایستی بیشترمراقب ومواظب نفوذ دشمن باشیم .

وی از مباحث فرهنگی به عنوان یکی از دغدغه‌های بزرگ امام خامنه ای مد ظله العالی  نام برد و با تاکید بر این‌ که نباید مسئولان برای کسب شهرت کار کنند، ابراز کرد: توجه به مباحث فرهنگی در اولویت مسئولین  قرار بگیرد و تمام هم و غم آن‌ها گشودن گره از کار مردم باشد.

وی با بیان این که وقت گذاشتن برای همسر از اصول مهم در تحکیم بنیان خانواده است، بیان کرد: آنچه مسلم است آن که فضای مجازی، وقت‌گذاری برای همسران را تحت الشعاع قرار داده و بعضا مشاهده می‌شود که زن و مرد هر کدام به طور جداگانه‌ای وقت زیادی را در فضای مجازی می گذرانند که این امر به رابطه های عمیق آن‌ها لطمه می زند.

این مراسم با شعر خوانی احمد بابایی ذاکر ومداح اهل بیت (علیهم السلام )  از نسل شاعران جوان آئینی ،مولودخوانی توسط مداح وذاکر اهل بیت (علیهم السلام ) سید حسین تهامی ،وچند برنامه فرهنگی دیگر همراه بود.

در حاشیه این مراسم :ناصر ایرانمنش مسئول شبکه جوانان رضوی  (علیه السلام ) ومسئول هئیت عشاق الرسول (صل الله علیه وآله وسلم ) شهرستان زرندگفت:دیدار با امام جمعه، تجلیل از خانواده معظم شهدا و جانبازان، غبار رویی گلزار شهدا، عیادت از بیماران  و جشن زیر سایه خورشید از مهمترین برنامه‌ها خدام حرم رضوی (علیه السلام )  در این شهرستان بود که در این جالازم میدانم از همه نهادها وارگانهایی که در این برنامه ما را همراهی کردند تقدیر وتشکر نمایم

لازم به ذکراست مراسم جشن ولادت امام رضا علیه السلام در امام زاده حمزه علیه السلام،امامزاده جعفر علیه السلام سی ریز،فرمانداری زرند وشهرداری با حضور خادمان حرم رضوی علیه السلام همراه با ویژه برنامه های مختلف برگزارگردید.

                                           خبرنگار خبرگزاری بسیج :ایمان ترک زاده

ارسال نظرات
آخرین اخبار