فراگیر شدن شبهه جدایی دین از سیاست رسوخ نقشه دشمن در افکار عمومی است

بوشهر- امام جمعه موقت بوشهر گفت: شبهه‌ای که معتقد به جدایی دین از فعالیت سیاسی است و امروز حتی در جامعه دین‌داران کشور نیز مشاهده می‌شود، رسوخ نقشه دشمن در اذهان و افکار عمومی است.
کد خبر: ۹۴۳۷۰۴۳
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، اظهار کرد: امروز پس از گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی دیدگاه‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه ترکیب دین و سیاست برای دین و جایگاه روحانیت آسیب‌زا بوده است، حال آنکه اظهار نظر در این زمینه تنها در توان متخصص معارف دینی است و افراد به صرف دیندار بودن صلاحیت سخن گفتن در این مساله را ندارند. 

وی افزود: علاوه بر این تلقی دین اسلام از فعالیت سیاسی شناخت قدرت‌های رسمی و غیر رسمی جامعه، به عهده گرفتن مسئولیت اجتماعی و پرهیز از بی تفاوتی و کناره‌گیری از جامعه است و با این تلقی اسلام با سیاست پیوند دارد.

خطیب جمعه بوشهر ادامه داد: حال آنکه تلقی دیگر از سیاست و دانش سیاسی زیرکی برای دنیا طلبی، تزویر و نفاق برای دست‌یافتن به هدف است که دین با این برداشت از فعالیت سیاسی در تضاد است و با آن کنار نمی‌آید.

دشتی بیان کرد: اسلام همه و جامعه روحانیت را موظف کرده است تا در حوزه اجتماعی در برابر استکبار و طاغوت سکوت نکنند و وظیفه روحانیت را در جهاد به عنوان مهمترین شکل اجتماعی قرار داد.

وی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر به معنای مسئولیت اجتماعی دین‌داران است، یادآور شد: پیامبر (ص) و علی (ع) با اینکه عارف‌ترین و زاهدترین مردم بودند همه زندگی خود را در این راه گذاشتند که این امر نشان دهنده پیوند دین با مسئولیت اجتماعی و تلقی درست از سیاست است.

امام جمعه موقت بوشهر اذعان کرد: در غیر این صورت جامعه به سوی فرهنگ دینی هدایت نمی‌شود. 

وی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و پانزدهم خرداد ماه، بیان کرد: امام در همه ابعاد علم و دانش  و عرفان و زهد سرآمد و شناخته شده بود اما وجه تمایز او با دیگر بزرگان دینی جامعه آرمان‌های بلند وی برای تشکیل حکومت مبتنی بر اسلام و ایجاد تمدن اسلامی بود.

دشتی بیان کرد: امام خمینی (ره) انسانی عارف است که در میدان مبارزه و جهاد قرار گرفت و رزمندگان کشور نیز همراهی عرفان و حماسه را از رهبر خود یادگرفتند.

خطیب جمعه بوشهر گفت: نام امام و انقلاب اسلامی با هم عجین شده‌اند و در دنیا انقلاب ایران با نام او شناخته می‌شود، از این رو دشمن هر گاه بخواهد استحاله‌ای در این عرصه ایجاد کند بر اندیشه امام دست می‌گذارد.

وی عنوان کرد: برخی گمان می‌کنند که تفکر انقلابی برای سال‌های انقلاب بود اما این تحریف تفکر امام است و نسخه شفا بخش امروز کشور نیز ضدیت با جبهه استکبار و انقلابی بودن است.

دشتی با اشاره به اهمیت روز ۱۵ خرداد در پیشرفت انقلاب اسلامی، گفت: این روز با دستور مستقیم امام خمینی (ره) تعطیل ملی اعلام شد و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت بوشهر یادآور شد: از این روز به بعد انقلاب شکل گرفته مردمی شد و حرکت انقلابی امت را شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: در بیش از ۳ دهه‌ای که آیت الله خامنه‌ای رهبری انقلاب اسلامی را به عهده گرفتند، جامعه با رهبری این حکیم فرزانه بخوبی در این مسیر حرکت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
آخرین اخبار