خبرهای داغ:
مسئول شبکه جوانان رضوی استان همدان خبر داد

اجرای ۲۰۰ برنامه جشن‌های «زیر سایه خورشید» طی دهه کرامت در همدان

همدان-مسئول شبکه جوانان رضوی استان همدان گفت: در دهه کرامت ۲۰۰ برنامه در سطح استان توسط تشکل‌های همکار در قالب سلسله جشن‌های «زیر سایه خورشید» اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۶۹۶۲
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

رضا مرتضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه شبکه جوانان رضوی استان همدان دوازدهمین سال است که میزبانی سفیران حرم علی بن موسی الرضا (ع) به همراه پرچم متبرک است، اظهار کرد: در دهه کرامت ۲۰۰ برنامه در سطح استان توسط تشکل‌های همکار در قالب سلسله جشن‌های «زیر سایه خورشید» اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه خادمان حرم امام رضا (ع) در بیمارستان‌ها حضور پیدا خواهند کرد، گفت: حضور در زندان، خانه سالمندان و مراکز نظامی از دیگر برنامه‌های سفیران امام رضا (ع) در همدان است.

مسئول شبکه جوانان رضوی استان همدان با اشاره به اینکه برخی از جشن‌ها جنبه عمومی دارد و مردم می‌توانند در این مراسم‌ها شرکت کنند، یادآور شد: اجتماع دختران هشتم از جمله این برنامه‌ها بود که در جوار مزار شهدای گمنام پارک مردم همدان برگزار شد که در این برنامه پرچم متبرک به نام حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به اهتزاز درآمد.

وی افزود: در این مراسم به هشت نفر از افرادی که اسم آن‌ها سیده معصومه بود هدیه و همچنین به ۲۰ نفر از شرکت کنندگان در مراسم کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

مرتضایی با تاکید بر اینکه در حاشیه حضور سفیران حرم در بین مجامع عمومی برنامه‌های فرهنگی از سوی مردم و خودجوش برگزار خواهد شد، عنوان کرد: علاوه بر کار فرهنگی خدمات اجتماعی هم پیوست برنامه خواهد بود که اثرگذاری آن بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده است با حضور سفیران حرم زندان کار‌های آزاد شدن زندانیان با جرم غیر عمد انجام شود، ادامه داد: موکب امام رضا (ع) در زندان مستقر خواهد شد و برنامه‌های فرهنگی و انگیزشی برگزار خواهد شد.

مسئول شبکه جوانان رضوی استان همدان با بیان اینکه خادمان حرم امام رضا (ع) با حضور در بیمارستان‌ها اقدام به تسویه حساب افراد نیازمند بیماران بستری خواهند کرد، افزود: برای پیوست اجتماعی حضور در مراکز نظامی بخشش اضافه خدمت سربازان و اعزام سربازان به مشهد مقدس پیش بینی شده است.

وی با تأکید بر اینکه طی این ۱۲ سال برنامه‌های خوبی در سطح استان برگزار شده است، عنوان کرد: در اجرای برنامه‌های این دهه ارگان‌های سطح استان همکاری کرده‌اند.

مرتضایی تصریح کرد: شبکه جوانان رضوی علاوه بر این دهه طی سال برنامه‌های مختلفی از جمله تسویه حساب افراد نیازمند با عنوان «آقا حساب کردند»، ذبح قربانی و توزیع در بین نیازمندان، «زیارت با پای پیاده» که برگرفته از اربعین حسینی است و ... را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در یک بازه ۱۰ روزه این حجم اجرای برنامه توسط تشکل‌های مردمی بسیار ارزشمند است، ابراز کرد: بزرگترین عملیات فرهنگی استان همدان در دهه کرامت شکل می‌گیرد که مستلزم همکاری و همدلی تمام ارگان‌ها است.

مسئول شبکه جوانان رضوی استان همدان با بیان اینکه جشن میلاد امام رضا (ع) در ۲۲ خرداد سال جاری در ورزشگاه قدس همدان با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در این ویژه برنامه آیت الله شعبانی نماینده، ولی فقیه در همدان سخنرانی خواهند کرد و سرود «سلام فرمانده» با حضور مداح اهل بیت ابوذر روحی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار