خبرهای داغ:
استاندار همدان عنوان کرد

لزوم تأمین ۲ هزار نیروی انسانی برای استانداردسازی کلاس‌ها

همدان-استاندار همدان در خصوص کمبود نیرو انسانی در آموزش و پرورش همدان گفت: برای استانداردسازی کلاس‌ها باید ۲ هزار نفر نیروی انسانی تأمین شود چراکه کثرت دانش آموزان در کلاس کیفیت را کاهش داده است.
کد خبر: ۹۴۳۶۸۸۶
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه شورای اداری که با حضور مسئولین استانی در استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد که آغازگر انقلاب اسلامی بودند، اظهار داشت: دولت سیزدهم، مجلس شورای اسلامی و رهبر معظم انقلاب نسبت به فرهنگیان توجه خاص دارند.

وی با بیان اینکه اگر در تراز این سند بسیار ارزشمند قرار نگیرند در اجرای آن مشکلاتی خواهیم داشت، گفت: نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد دانشگاه تربیت معلم است و یکی از مراکزی که می‌تواند این موانع را کاهش دهد دانشگاه تربیت معلم یا پردیس‌های شهید رجایی است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دو پردیس خواهران و برادران در همدان مشکلات دارند، افزود: یکی از درخواست‌های ما به عنوان مطالبه عمومی این است که اعتبار کافی برای تخریب و ساخت مجدد این مجموعه در اختیار ما قرار بگیرد که البته امکان جایگزینی موقت، وجود دارد، اما باید به صورت اساسی مور توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: اگر سند تحول بنیادین پیاده شود شاهد تعالی خوب در آموزش و پرورش خواهیم یود و این سند باید برای فرهنگیان اجرا شود که افراد دلسوزی هستند و هیچ گونه ناملایمتی آن‌ها را از مسیر اصلی تعلیم و تربیت باز نمی‌دارد.

قاسمی فرزاد در خصوص کمبود نیرو انسانی در آموزش و پرورش همدان ابراز داشت: برای استانداردسازی کلاس‌ها باید ۲ هزار نفر نیروی انسانی تأمین شود چراکه کثرت دانش آموزان در کلاس کیفیت را کاهش داده و دانش آموز نمی‌تواند مورد خطاب درست معلم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کمبود کلاس‌های درسی مورد توجه است و در سطح استان ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن داریم که باید به ساخت مدارس در کنار آن توجه کرد، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌ها این است که از ظرفیت خیرین استانی استفاده شود چرا که در حوزه مدرسه‌سازی خیرین خوب و بزرگی داریم، اما این نمی‌تواند رافع نیاز‌های ما در استان باشد و امید است بتوانیم در سطح ملی اعتباراتی جذب استان کنیم به دلیل اینکه استان همدان مهاجرپذیر است و باید کلاس‌های زیادی را فراهم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار