نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه السلام:

طرح تحول اقتصادی کشور عامل اصلاح روند ناصحیح گذشته است

حجت الاسلام برهان باقری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) ظهر امروز در جمع استادیاران صالحین بسیج اظهار کرد: تصمیم سازان امور اقتصادی کشور در گذشته آشنایی کافی از مبانی اقتصاد اسلامی ندارند هر چند در تدین آنها شکی نیست ولی تخصص در حوزه اقتصاد لیبرال و کاپیتالیستی دارند لذا طبیعی است اقتصاد لیبرال نتیجه‌ای جز فاصله طبقاتی نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۳۶۸۸۱
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، حجت الاسلام برهان باقری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) ظهر امروز در جمع استادیاران صالحین بسیج اظهار کرد: تصمیم سازان امور اقتصادی کشور در گذشته آشنایی کافی از مبانی اقتصاد اسلامی ندارند هر چند در تدین آنها شکی نیست ولی تخصص در حوزه اقتصاد لیبرال و کاپیتالیستی دارند لذا طبیعی است اقتصاد لیبرال نتیجه‌ای جز فاصله طبقاتی نخواهد داشت. 

 

وی افزود: در بانک ها سیاست های اعمال شده، سیاست های بانک جهانی است و فقط به ظاهر قراردادها اسلامی است ولی عملا آنها اجرایی نمی شود و طبیعی است آثار زیان بار خود را بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه علل مشکلات عمل نکردن به مبانی اسلامی است گفت: با وجود فشار دشمن و هجمه های صورت گرفته، در کلیت موضوع اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است ولی باید در چارچوب گفته شده به آن عمل شود.

 

وی افزود: تقابل با سیاست های غلط که برخی مسئولان به آن عادت کردند دارای اهمیت است بر همین اساس این دولت پیشگام شده تا در 7 محور اقدامات اساسی را آغاز کند تا مقابل روند ناصحیح گذشته را بگیرد.

 

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه لازمه این اقدام مهم به عنوان جراحی اقتصادی دولت، تبیین آحاد نخبگان به منظور همراهی مردم است تصریح کرد: وظایف ما در این عرصه اینست که روی این مسائل تحلیل و تبیین داشته باشیم لذا نسخه مناسب برای نجات کشور اقتصاد مقاومتی است که توصیه قرآن کریم و تأکیدات معصومین(ع) نیز ناظر بر همین قضیه است و باید به این سمت برویم.

 

وی ضمن تأکید بر ضرورت تبیین طرح تحول اقتصادی کشور برای مردم افزود: در رابطه با موضوع جهاد تبیین، شبکه تربیتی بسیج وظیفه دارد و قطعا مقابله با قلب واقعیات که به صورت همه جانبه صورت گرفته نیازمند اقدام همگانی و متحدانه است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: در راستای مقابله با چنین هجمه‌های وسیع دشمن باید در عرصه جهاد تبیین از همه ظرفیت های مردمی، متولیان و دستگاه ها استفاده کرد و در جامعه هم افزایی و کنشگری داشته باشیم.

 

وی افزود: باید نقاط ضعف دشمن را برملا کنیم و مشکلات اقتصاد جهانی را بیان کنیم و برای توفیق در عرصه پدافندی باید در عرصه آفندی موفق باشیم و حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام باقری خاطرنشان کرد: دشمن به تخریب شخصیت ویژه و افکار امام خمینی(ره) روی آورده است لذا برای حفظ نظام اسلامی باید این سیره و شخصیت والای امام(ره) را بازخوانی و تبیین کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار