رئیس بسیج عشایری کشور:

گروه های جهادی سفیران کار و خدمت و تلاش هستند

سرهنگ احمد سعیدی، حضور جهادگران در مناطق صعب العبور عشایری چهارمحال و بختیاری را حضور و نقشی بی بدیل و مروج فرهنگ ایثار و حتی روحیه شهادت دانست.
کد خبر: ۹۴۳۶۸۳۴
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ افتتاحیه این رزمایش بزرگ با حضور رئیس سازمان بسیج عشایری کشور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مسئول محرومیت زدایی سازمان بسیج، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام  و دیگر مسئولان استانی و کشوری و حضور گروه های جهادی تخصصی دامپزشکی از استانهای مختلف در میدان صبحگاه سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

رئیس بسیج عشایری کشور در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدا بویژه سرداردلها و 10هزار شهید جامعه عشایری، گفت: این برنامه ها به استقبال از کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری کشور برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار احمد سعیدی افزود: در اکثر کشورها و قدرت ها و دولت ها و حاکمیت های سیاسی، یکی از اهداف کلان و محوری آنها امنیت ملی کشورشان است که یکی از مولفه هایی که قدرت ملی کشورها در کنار سایر عرصه ها را تأمین می کند، امنیت غذایی کشورهاست.

سعیدی ادامه داد: با نگاهی به تاریخ می بینیم که عمدتا قدرت های سلطه گر و بعضا سلطه جو هم از حربه و سلاح مواد غذایی بعنوان یک حربه سیاسی استفاده می کنند و از کشورهایی که دارای ناپایداری مواد غذایی هستند باج خواهی می کنند.

وی با اشاره به جمله معروف برژینیسکی سیاستمدار آمریکایی، تصریح کرد: آنها می گویند اگر می خواهید دولتها را مطیع کنید انرژی را کنترل کنید و اگر می خواهید ملتها را کنترل کنید مواد غذایی و امنیت غذایی آنها را کنترل نمایید.

این مقام مسئول تأکید کرد: تأمین امنیت غذایی در کشور ما اهمیت ویژه ای دارد و معتقدیم همانگونه که برای تأمین امنیت مرزها جانفشانی می کنیم، برای تأمین امنیت غذایی در کشور هم باید ایثار و فداکاری کنیم و حتی جانفشانی نماییم.

سعیدی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، عشایر و روستائیان را سمبل نقش آفرینی و اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: امروز عشایر بیش از 46درصد گوشت دام سبک کشور را تأمین و در صنایع دستی و امنیت پایدار مرزها هم نقش آفرینی می کنند.

وی، حضور جهادگران در مناطق صعب العبور عشایری استان چهارمحال و بختیاری را حضور و نقشی بی بدیل خواند و افزود: قطعا حضور شما ترویج فرهنگ ایثار و حتی روحیه شهادت است که بعنوان سفیران کار و تلاش و خدمت حضور پیدا کرده اید.

شایان ذکر است خدمت رسانی رزمایش بزرگ قرارگاه محرومیت زدایی جهادی از 12 تا روز پانزدهم خردادماه  در مناطق عشایری استان چهارمحال و بختیاری با حضور بیش از 170 نفر از جهادگران دامپزشک کشور ادامه خواهد داشت و علاوه بر خدمت رسانی تیم های بسیج جامعه پزشکی به اهالی؛  واکسیناسیون دام و طیور، ویزیت و درمان دام و طیور، ارائه دارو و سموم به صورت رایگان، آموزش بیماری های مشترک دام و انسان، کمک به آبرسانی به مناطق محروم و کم برخوردار، توزیع بسته های معیشتی، خدمات بهداشتی و درمانی و خدمات کشاورزی تخصصی در مناطق مشترک عشایری و روستایی از جمله عرصه های مختلفی است که در این رزمایش جهت خدمت رسانی به عشایر در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات