در استقبال از کنگره10هزار شهید جامعه عشایری؛

برگزاری رزمایش بزرگ محرومیت زدایی در چهارمحال و بختیاری

رزمایش بزرگ محرومیت زدایی با اعزام ۳۷گروه جهادی تخصصی به مناطق عشایری و روستای استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۳۶۸۱۶
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ افتتاحیه این رزمایش بزرگ با حضور مسئول سازمان بسیج عشایری کشور، مسئول سازمان دامپزشکی کشور، مسئول محرومیت زدایی سازمان بسیج، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام  و دیگر مسئولان استانی و کشوری و حضور گروه های جهادی تخصصی دامپزشکی از استانهای مختلف در میدان صبحگاه سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

سردار علی محمد اکبری در این مراسم ضمن خیرمقدم به حضار و جهادگران اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری که به نام بام ایران معروف است جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر دارد و اکثریت جمعیت آن عشایری و روستایی است و 2441 شهید گرانقدر تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

سردار اکبری افزود: مردم استان چهارمحال و بختیاری جزء اولین گروه هایی بودند که در اوایل انقلاب با امام راحل در 19 بهمن 1357 بیعت کردند و بر بیعت خود مانده اند.

وی تصریح کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری جزء اولین ها در دفاع از حرم آل الله هستند که اولین شهید بسیجی مدافع حرم کشور، اولین شهید بسیج جامعه پزشکی مدافع حرم و اولین شهید جامعه امدادگری و مهندسی مدافع حرم کشور متعلق به استان چهارمحال و بختیاری است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: با همه خصوصیاتی که عرض کردم استان چهارمحال و بختیاری به استقبال میزبانی کنگره 10هزار شهید جامعه عشایری کشور می رود که برای اولین بار اواخر خرداد ماه (29 تا 31 خرداد) به میزبانی مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود .

سردار اکبری، از الگوهای جهادی به شهید حججی اشاره کرد و گفت: شهید حججی مدتی را در قالب گروه های جهادی در استان چهارمحال و بختیاری خدمت کرده و به اذعان خودشهید در این گروه های جهادی به خودسازی و معنویت رسید و همه دیدیم که چگونه به عزت اسلام تبدیل شد.

وی در پایان تأکید کرد:  بر دست تک تک شما جهادگران که حاضر به خدمت در مناطق سخت و صعب العبور عشایری شده اید بوسه می زنم.

گفتنی است سرهنگ سعیدی مسئول سازمان بسیج عشایری کشور و دکتر آقامیر رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم به ایراد سخن پرداختند و سپس رژه و سازماندهی گروه های جهادی و اعزام آنها به مناطق مختلف محروم در شهرستان های 10گانه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

شایان ذکر است خدمت رسانی رزمایش بزرگ قرارگاه محرومیت زدایی جهادی از 12 تا روز پانزدهم خردادماه  در مناطق عشایری استان چهارمحال و بختیاری با حضور بیش از 170 نفر از جهادگران دامپزشک کشور ادامه خواهد داشت و علاوه بر خدمت رسانی تیم های بسیج جامعه پزشکی به اهالی؛  واکسیناسیون دام و طیور، ویزیت و درمان دام و طیور، ارائه دارو و سموم به صورت رایگان، آموزش بیماری های مشترک دام و انسان، کمک به آبرسانی به مناطق محروم و کم برخوردار، توزیع بسته های معیشتی، خدمات بهداشتی و درمانی و خدمات کشاورزی تخصصی در مناطق مشترک عشایری و روستایی از جمله عرصه های مختلفی است که در این رزمایش جهت خدمت رسانی به عشایر در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات