خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تکلیف محوری دارایی اصلی امام خمینی(ره) است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: امام راحل به معنای واقعی یک انسان تکلیف‌محور و وظیفه‌محور شناخته می‌شوند و این‌ دارایی‌ اصلی ایشان است.
کد خبر: ۹۴۳۶۵۰۸
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه ستاد استانی بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) معمار کبیر انقلاب اسلامی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در این جلسه با اشاره به قیام 15خرداد 1342 به رهبری حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) علیه استبداد پهلوی اظهار کرد: آنچه در این دوران تاریخی مهم است، آن است که دانسته شود امام راحل با چه دارایی‌ توانست چنین حرکت عظیمی را شکل دهد و پرچم با عظمتی را به اهتزاز درآورد که در استقبال و بدرقه‌اش‌ حضور بی‌سابقه مردمی شکل بگیرد، حضوری که در ذهن تاریخ ثبت ابدی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری افزود: امام راحل به معنای واقعی یک انسان تکلیف‌محور و وظیفه‌محور شناخته می‌شوند و این‌ دارایی‌ اصلی ایشان است.

وی ادامه داد: این همان خصلت و مساله کلیدی است که اگر به درستی شناخته و معرفی شود می‌تواند به ایجاد تحول، ساخته شدن انسان مجاهد و آفریده شدن‌ افرادی چون حاج قاسم سلیمانی منتهی شود.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه برنامه‌های بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) باید حول دارایی امام یعنی تکلیف‌محور و وظیفه‌محور بودن آن قرار گیرد، اظهار داشت: تکلیف امام راحل از باور و ایمان او نشات می‌گرفت‌ و ایشان مومنی واقعی، ناب و باورمند بودند.

وی افزود: اگر مومنان همچون امام راحل تکلیف‌محور باشند به خوبی می‌دانند که پیش از هر تصمیم و انتخابی‌ باید خود را برای پاسخگویی آماده کنند از این رو با اعتقاد راسخ و باور قوی وارد میدان‌ می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، بروز برخی آسیب‌ها در جریان انقلاب را ناشی از توجه نکردن به مقوله تکلیف‌محوری دانست و گفت: از این رو لازم است امام راحل را از این زاویه و این معنا به عموم مردم به ویژه جوانان بشناسانیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در فضاسازی‌های‌ شهری متناسب با مناسبت‌های‌ مختلف در استان یک خلا و کمبود مشاهده می‌شود، افزود: باید این موضوع جدی گرفته شده و در سالروز ارتحال امام راحل‌، شخصیت واقعی و اندیشه ناب امام در سطح شهر برای مردم نمایان شود.

امام جمعه شهرکرد پیش‌بینی‌ برنامه معرفتی ویژه ارتحال امام خمینی(ره) در دستگاه‌های‌ اجرایی را ضروری خواند و تصریح کرد: با توجه به تعطیلات چند روزه بهتره است از ظرفیت‌ مساجد و توان روحانیون مستقر و ائمه جمعه نیز در این راستا استفاده شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها و مجموعه‌های‌ فعال‌ در فضای مجازی نیز تنها به بیان مطالب همیشگی درباره امام راحل بسنده نکنند، یادآور شد: شناساندن امام خمینی (ره) از منظر عرفانی و ایمانی‌ با اقدامات پژوهشی و علمی رواج داده شود تا به خودی خود این نوع نگرش به شخصیت امام به یک فرهنگ تبدیل شود.

امام جمعه شهرکرد افزود: نباید به معرفی سطحی از امام راحل پرداخته شود چرا که این طرز معرفی به اصل اعتقادی امام نیز خدشه وارد می‌کند.

رییس‌ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری نیز در این نشست گفت: در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، اجرای برنامه‌های مناسبتی با وقفه روبه‌رو شد از این رو تلاش شده‌ است در سال جاری تمامی برنامه‌های ویژه بزرگداشت ارتحال امام (ره) محوریتی‌ تبیینی داشته باشد.

موسی انصاری به برنامه‌ریزی برای برگزاری ۲ ویژه‌ برنامه سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در امامزاده دو معصوم شهرکرد اشاره کرد و افزود: به منظور تبیین مکتب و اندیشه امام خمینی (ره) در روز جمعه ۱۳ خرداد نیز ویژه برنامه‌هایی در میعادگاه‌های نمازجمعه شهرها و روستاهای استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت به کارگیری ظرفیت‌های‌ هنری و فرهنگی برای عمق بخشی به برنامه‌های اجرایی تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های‌ اجرایی، برخی فعالیت‌ها همچون مسابقات کتابخوانی، برپایی نمایشگاه‌های‌ تجسمی و توزیع اقلام فرهنگی نیز در این مناسبت به اجرا در می‌آید.

گفتنی است؛ اعضای ستاد استانی بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) در این نشست، اعزام تیم‌های جهادی پزشکی و دندان‌پزشکی به مناطق کمتر برخوردار استان، به‌روزرسانی تابلوهای‌ جاده‌ای‌ متناسب با مناسبت‌های‌ نیمه خرداد، بارگذاری محتواهای‌ فرهنگی در فضای مجازی و شبکه شاد، اجرای بیست و دومین مرحله رزمایش‌ ثامن‌ و نشست‌های فرهنگی و ترویجی‌ را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده‌ برای اجرا در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد بیان کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار