در امتداد برگزاری کنگره ۴۰۰۰ شهید؛

آیین گرامیداشت یاد و نام شهدای روحانی در مسجد جامع میانه برگزار شد

تبریز- مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه با اشاره به افتخارآفرینی های طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس، گفت: روحانیون و شهدای روحانیت هم در سنگر وعظ و هم در سنگر مجاهدت به زیبایی ایفای نقش کردند.
کد خبر: ۹۴۳۵۵۴۹
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام روح الله مهدی نیا در جمع بسیجیان در آیین گرامیداشت یاد و نام شهدابا تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع)، مبارزات پیگیر، دایمی و مستمر آنحضرت برای استقرار و ماندگاری اسلام و تشیع را یادآور شد.

وی اظهار داشت: طلاب و روحانیون همواره شاگردان و پیروان مکتب امام صادق(ع) و دیگر ائمه معصومین علیهم السلام بودند و در دوران پس از انقلاب نیز خوش درخشیدند.

حجت الاسلام مهدی نیا با اشاره به اینکه شهرستان میانه ۲۳ شهید روحانی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که اجساد پاک ۱۴ تن از آنان در این شهرستان مدفون است، حماسه آفرینی های آنان در جبهه های نبرد علارغم شاخص بودن در علم و اجتهاد را متذکر شد و افزود: آنها جهاد و شهادت را بر علم آموزی ترجیح داده و به ندای ولی امر خود لبیک گفته و در صحنه های نبرد، خون خود را نثار ماندگاری اسلام و انقلاب کردند. 

  مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه افزود: اعتقاد به مکتب اهل بیت و عمل به احکام اسلام، حفظ آمادگی برای جهاد در راه اسلام، ولایت مداری و اطاعت از ولی فقیه زمان، سه آموزه و وصیت شهدا به مردم بود.

  حجت الاسلام مهدی نیا شهدای روحانیت را اسوه های تقوا و ولایت مداری معرفی کرد و با اشاره به خاطراتی از آنان، تصریح کرد: آنها به قدری در راه دین خود ثابت قدم بودند که حتی حاضر نشدند عمامه خود را برای حفظ جانشان زمین بگذارند و تا آخرین قطره خون از اسلام و انقلاب دفاع کردند.

   در امتداد برگزاری کنگره شهدای روحانی، آیین گرامیداشت یاد و نام شهدای روحانی در سالروز شهادت حضرت امام صادق علیه السلام در مسجد جامع میانه و در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده سیداسماعیل علیه السلام برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار