استاندار مرکزی:

تبیین دستاوردهای دفاع مقدس آینده نظام اسلامی را بیمه می‌کند/سینما قصر طلایی اراک بازگشایی خواهد شد

مخلص الائمه گفت: تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس از سوی نهادهای فرهنگی و پیشکسوتان جبهه و جنگ، آینده نظام اسلامی را بیمه می‌کند.
کد خبر: ۹۴۳۲۴۵۳
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ «فرزاد مخلص الائمه» استاندار مرکزی ظهر امروز (شنبه) در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی اظهار داشت: کلیه مصوبات ستاد گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان برای دستگاه های اجرایی و اداری استان لازم الاجراست و همه باید نسبت به برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت اهتمام جدی داشته باشند.
 
مخلص الائمه گفت: بعد از دوسال از شیوع بیماری کرونا و رکود سنگین فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در کشور امروز در شرایط نسبتا مطلوبی قرار گرفتیم و بهترین فرصت برای فرهنگ سازی و گفتمان سازی است و همه باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: هرگونه موازی کاری و فعالیت هایی با محتوای ضعیف پرهیز شود و برای غنای محتوای فعالیت ها باید همه و خصوصا آموزش و پرورش و دانشگاه ها مشارکت داشته باشند و نباید فاصله ای بین این دو دستگاه با سایر دستگاه ها در اجرای فعالیت های فرهنگی داشته باشند و دقت و حساسیت در اجرای برنامه ها یک ضرورت مهم است.
 
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه ها در متن برنامه ها حضوری کیفی و محتوایی جدی داشته باشند بیان کرد: اهل فکر و ایده به همکاری و همفکری دعوت شوند و از نظرات تخصصی سایر اقشار نیز در اجرای برنامه ها استفاده شود.
 
مخلص الائمه افزود: توجه به خانواده معظم شهدا و ایثارگران در مناسبت های مختلف یک ضرورت مهم است و باید از این فرصت ها برای قدردانی از صبر و مجاهدت آنها به خوبی استفاده شود.
 
استاندار مرکزی گفت: رسیدگی به امورات خانواده ایثارگران مورد توجه همه دستگاه ها باشد و خانواده معظم شهدا سرمایه های ارزشمند نظام اسلامی هستند و به عنوان الگوهایی درخشان باید برای نسل جوان مورد استفاده قرار گیرند.
 
وی ادامه داد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت سوم خرداد در استان مرکزی برگزار می شود و همه اعضای ستاد گرامیداشت باید حضور و مشارکت فعال در این برنامه مهم هم در مرکز استان و هم شهرستان ها داشته باشند.
 
مخلص الائمه بیان کرد: دفتر امور هماهنگی امور روستایی استان باید نسبت به مشارکت و فعال کردن دهیاری ها در فعالیت های حوزه ایثار و شهادت پیگیری شود و برنامه ها و فعالیت ها نباید تنها مختص به مرکز استان باشد و سراسر استان هم در بخش های شهری و هم روستایی باید در امر فرهنگ ایثار و شهادت مشارکت فعال داشته باشند.
 
وی افزود: به مناسبت حماسه سوم خرداد ماه سینما قصر طلایی اراک بازگشایی خواهد شد و باید یک برنامه فاخر با نمایش یک فیلم دیدنی و با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در حوزه دفاع مقدس این کار انجام شود.
 
استاندار مرکزی بیان کرد: جامعه ورزشی استان مرکزی باید به مناسبت های مختلف ملی و دفاع مقدس برنامه های ویژه ای برنامه ریزی کند و مشارکت اهالی ورزش و آشنایی نسل جوان و نوجوان ورزش با فرهنگ ایثار و شهادت یک ضرورت مهم است.
 
مخلص الائمه اظهار کرد: نباید تنها به مناسبت های ملی اکتفا کنیم و بلکه باید به مناسبت های مهم شهری و استانی همچون پنجم مرداد ماه که شهر اراک تعداد قابل توجهی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده توجه ویژه ای شود و برنامه ریزی های دقیقی در این راستا صورت گیرد و نباید از مناسبت های استانی و شهرستانی غفلت شود.
 
وی ادامه داد: استان مرکزی در عملیات های زیادی در دوران دفاع مقدس حضور فعال داشته و شهدای شاخص و زیادی نیز تقدیم انقلاب اسلامی شده و باید در این خصوص برنامه ریزی شود و جهاد تبیین صورت گیرد.
 
استاندار مرکزی گفت: اجرای سرود نوجوانان در مناسبت های خرداد ماه خصوصا یوم الله سوم خرداد و ارتحال حضرت امام(ره) مورد توجه شهرستان خمین باشد.
 
مخلص الائمه ادامه داد: سامانه ملی ثبت برنامه های دفاع مقدس برای ارسال گزارشات برنامه های حوزه ایثار و شهادت تشکیل شده که همه باید برنامه ها و فعالیت ها در این سامانه به ثبت برسد و این یک ضرورت مهم است.
 
وی افزود: تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس از سوی نهادهای فرهنگی و پیشکسوتان جبهه و جنگ، آینده نظام اسلامی را بیمه می‌کند.
 
مخلص الائمه خاطرنشان کرد: برنامه مهم روز ۱۴ خرداد از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است چراکه با توجه به اینکه استان مرکزی استان امام خمینی(ره) است هم در خود استان برنامه داریم و هم اعزام به حرم مطهر بعد از دوسال کرونایی انجام خواهد شد و نباید از این مناسبت مهم غفلت کرد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار