بوروکراسی های اداری سد راه نخبگان است

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام بیان کرد: متاسفانه بوروکراسی های دست و پا گیر عرصه را از فعالیت بسیاری از نخبگان و فعالان عرصه تولید تنگ کرده و همین امر سبب شده تا در استانی که از ظرفیت های عظیم خدادادی و نیروی انسانی بهره مند است از کمترین شرکت دانش بنیان برخوردار باشد.
کد خبر: ۹۴۳۱۱۸۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،محمود علی پور در نشست مجمع بسیج سازندگی استان ایلام که با حضور استاندار، معاونین امور اقتصادی و امور عمرانی استانداری، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام و جمعی از جهادگران بسیجی برگزار شد بر حمایت از نخبگان در راستای تولید دانش بنیان بر محور اشتغال زایی تاکید کرد.

دولت انقلابی نیازمند مدیران جهادی است

وی با بیان اینکه دولت انقلابی نیازمند مدیران جهادی است اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت انقلابی وظیفه نیروهای انقلابی دوچندان شده و برای تحقق عدالت اجتماعی در تمامی عرصه ها نیازمند فعالیت جهادی و هم افزایی مسئولان هستیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام، با بیان اینکه دانش بنیان شدن تولید نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان و رفع بسیاری از مشکلات حوزه نخبگان است بیان کرد: متاسفانه بوروکراسی های دست و پا گیر عرصه را از فعالیت بسیاری  از نخبگان و فعالان عرصه تولید تنگ کرده و همین امر سبب شده تا در استانی که از ظرفیت های عظیم خدادادی و نیروی انسانی بهره مند است از کمترین شرکت دانش بنیان برخوردار باشد.

بوروکراسی های اداری سد راه نخبگان است

وی با تأسی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از نخبگان بیان کرد: نامگذاری سالهای اخیر با عنوان تولید و حمایت از تولیدگنندگان داخلی، نشان از اهمیت این مقوله از سوی مقام معظم رهبری داشته و امیدواریم با  هم افزایی و همگرایی مردم و مسئولین، شاهد تحقق عملی تولید دانش بنیان و رونق اشتغال زایی در کشور باشیم.

علی پور با گله مندی از مسئولین پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان استان، سازمان صنعت و معدن و بانک های عامل بیان کرد: این نهادها متولیان اصلی حمایت از نخبگان هستند اما متاسفانه بسیاری از نخبگان به مراجعه به این نهادها با قوانین دست و پاگیر اداری مواجه شده و بسیاری از طرح و ایده های آنان بدلیل نداشتن حامیان مالی در مرحله پیش رشد، از رشد متوقف می شوند.

از ظرفیت خانه نخبگان بسیج استان در کارگروههای تخصصی استان استفاده شود

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به ظرفیت خانه نخبگان علمی استان اشاره و بیان کرد: خوشبختانه خانه نخبگان بسیج استان با بهره مندی از ظرفیت عظیم نیروی انسانی و اساتید دانشگاهی، توانسته است در دهه اخیر بسیاری از  مشکلات و مسائل استان را احصاء و با ارائه راهکارهای عملیاتی نسبت به رفع بسیاری از مشکلات اقدام نماید.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام، فراهم کردن تجهیزات، ارائه تسهیلات و حمایت مادی و معنوی نخبگان را از استاندار ایلام خواستار شد و بیان کرد: بسیاری از نخبگان بسیجی استان در سطح ملی توانسته اند حائز عناوین برتر در عرصه های فناورانه شوند اما کمبود تجهیزات و امکانات و نبود تسهیلات حمایتی در استان ، ادامه فعالیت  نخبگان را با مشکل مواجه کرده است.

شهرک های صنعتی استان سازماندهی شوند

علی پور با بیان اینکه تغییر کاربری بسیاری از واحدهای شهرک های صنعتی استان ازفعالیت صنعتی به خانه باغهای مسکونی را از دیگر ضعف های اصلی استان در حوزه دانش بنیانی است و اذعان کرد: برای تحقق شعار سال و فعالیت بر محور دانش باید این مشکلات به صورت ریشه ای برطرف و زمینه فعالیت صنعتی و فناورانه نخبگان در شهرک های صنعتی فراهم شود.

وی، در پایان اظهارات خود بر تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان و فراهم شدن زمینه فعالیت نخبگان در نمایشگاههای ملی و بین المللی اشاره و اذعان کرد: فراهم شدن بازار فروش محصولات و استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی از راهکارهای اساسی تجاری سازی محصولات است و امیدواریم با فراهم شدن این موارد زمینه ورود موفق فعالان عرصه تولید دانش بنیان به بازارهای ملی و بین المللی فراهم شود.

استانداری ایلام آماده همکاری با نخبگان در راستای رفع مشکلات استان است

"دکتر حسن بهرام‌نیا " نیز در این جلسه با  اشاره به اینکه نیروهای انقلابی و جهادی در تمامی عرصه ها و برهه های زمانی جهادگونه پای کار بوده‌اند، اظهار کرد: آنچه در دفاع مقدس جنگ را در برابر ۶۴ کشور جهان به پیروزی رساند داشتن روحیه جهادی مردم و اتکال به خداوند متعال بود.

استاندار ایلام ، با ابراز خرسندی از فعالیت جامعه نخبگان بسیجی عنوان کرد: معاونت های استانداری ایلام متناسب با فعالیت نخبگان استان آماده هرگونه همکاری با این قشر پویا و تاثیرگذار جامعه بوده و امیدواریم با تلاش این مجموعه نقش آفرین شاهد تحقق شعار سال و رفع مشکلات در استان باشیم.

گفتنی است در ادامه این جلسه تعدادی از مسئولین اقشار به بیان دیدگاههای خود در راستای رفع مشکلات محرومیت زدایی و تحقق شعار سال پرداختند.

خبرنگار : فرشته نیازی

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار