خبرهای داغ:

برگزاری نشست بصیرتی هفته عقیدتی سیاسی پایگاه شهیده موسوی بهار

بهار-نشست بصیرتی هفته عقیدتی سیاسی و گرامیداشت معلم در پایگاه شهیده موسوی حوزه حضرت خدیجه (س) آبرومند شهرستان بهار برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۱۱۴۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست بصیرتی به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی و هفته گرامیداشت معلم در پایگاه شهیده موسوی حوزه حضرت خدیجه (س) آبرومند شهرستان بهار برگزار شد.

مربی شجره طیبه صالحین در این نشست با تبیین اندیشه‌های شهید مرتضی مطهری(ره) به موضوع آزادی و آزادگی از دیگاه این شهید گرانقدر اشاره کرد و گفت: آزادی یکی از لوازمات حیات و تکامل است یعنی یکی از نیازمندی‌های موجود زنده آزادی است و هر موجود زنده‌ای، از انواع گیاه باشد یا حیوان و انسان خاصیتش این است که رشد کند، تکامل پیدا کند و هیچ‌گاه متوقف نشود.

بهرامی افزود: هر انسانی برای تکامل نیاز به تربیت، امنیت و آزادی دارد، و انسان وقتی آزاد است که از اسارت و بندگی و بردگی یکدیگر نجات یابند و هدف نهایی انبیا همین بوده و قرآن نیز به آن اشاره دارد.

وی عنوان کرد: آزادی معنوی بیشتر از هر آزادی ارزش دارد این آزادی همان است که در زبان دین؛ تزکیه نفس و تقوا نام گرفته است که امام علی در این‌مورد می‌فرمایند «تقوای الهی، کلید هر راه راستی است» و بدون تقوا انسان به راه راست نمی‌رود و راه او کج می‌شود، اندوخته‌ای برای آخرت ندارد و بدون تقوا بشر آزادی ندارد زیرا تقوا است که بشر را از هر اسارتی آزاد می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار