در مراسم نواختن زنگ سپاس مطرح شد؛

رسالت تربیتی معلمان هم راستا با وظیفه پیامبران الهی است

امام جمعه شهرستان ایرانشهر گفت: رسالت اصلی معلمان، پرورش روح دانش آموزان است و این وظیفه مهم‌ترین اصل در نظام تعلیم و تربیت کشور است.
کد خبر: ۹۴۲۹۵۴۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایرانشهر، مراسم بزرگداشت آغاز هفته معلم 12 تا 18 ارديبهشت با نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس شهرستان ایرانشهر با حضور امام جمعه، فرماندار ويژه و مدير آموزش و پرورش، مسئولین نظامی و انتظامی، مدیران ادارات، معلمین برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی؛ امام جمعه شهرستان ایرانشهر با اشاره به بزرگداشت هفته معلم یاد و نام شهید مطهری را که به حق عنوان روز معلم را خاطره این عزیز بزرگوار نام گذاری کردند گرامی داشت و این روز را به همه معلمان و دانش آموزان تبریک گفت.

وی افزود: جامعه موظف به تکریم و تجلیل روز معلم هستند، چون که این شخصیت بر اساس آموزه های دینی جایگاه رفیعی دارد.

این خطیب جمعه تصریح کرد: خداوند سبحان خودش در قرآن به عنوان معلم معرفی کرده که هدایت انسان ها از دید او حائز اهمیت می باشد و این روایت، معلمی شغل انبیاست بسیار ارزشمند بوده چون وقتی معلمی در راستای کار انبیا گام بر می دارد و آموزش و تعلیم دانش آموزان را می پذیرد در حقیقت این وظیفه گرانبهای او قابل تقدیر و ستایش است.

وی با اشاره به داستان حضرت نوح (ع) که این پیامبر در طول ۹۰۰ سال زندگی خود وطیفه معلمی و هدایت انسان ها را بر عهده داشته است.

حجت الاسلام بزمانی خاطرنشان کرد: انبیا الهی معلمان جامعه هستند و اگر کسی یاد بگیرد عمل کند و یاد بدهد این آدم نزد آسمانیان به عنوان انسانی بزرگ است.

وی اذعان کرد: وقتی معلمی، فردی را با آموزه های دینی آشنا می کند در واقع خودش و دانش آموز و والدینش را از آتش مبرا می سازد.

وی تاکید بر حفظ حرمت معلمان از سوی دانش آموزان و اظهار ارادت نسبت به این شخصیت داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار