نشست اخلاقی و تربیتی در سپاه شبستر برگزار شد

تبریز- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر در این شست گفت: اذکار الهی، همانند فانوس هایی می مانند که توسط آدمی روشن می شوند و هرچقدر تاریکی بیشتر باشد سوی روشنایی آن بیشتر دیده شده و قابل لمس است.
کد خبر: ۹۴۲۹۰۹۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدزاده افزود: گاهی اوقات ذکر فقط بر زبان جاری می شود که به آن«ذکر زبانی» گویند که ممکن است آهسته یا بلند گفته شود، در بعضی مواقع نیز ذکر علاوه بر زبان با اخلاص در نیت همراه است که به آن«ذکر قلبی» گویند،

وی ادامه داد: سومین مرحله از ذکر موقعی است که ذکر در رفتار و گفتار و کردار فرد تأثیر گذار باشد و او را از گناه بازدارد که این والاترین عمل از جهت ارزش و تأثیرگذاری است و بالاترین سعادت و کلید تمام امور است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر اضافه کرد: دائم الذکر بودن و طهارت ظاهر و باطنی و طمأنینه و انبساط خاطر و…همه از تداوم ذکر حاصل می شود. همین که انسان توفیق ذکر گفتن پیدا کند، و همیشه ذاکر باشد. بقیه امور به مرور سامان خواهد یافت

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به آموزه های وحیانی در مورد اثارذکرالهی بیان کرد: خداوند می فرماید: «یا ایها الذین آمنوا اذکرواالله ذکراً کثیراً؛خداوند را زیاد یاد کنید»؛ مراد از ذکر کثیر ـ که هم ذکرهای زبانی را شامل می شود و هم ذکرهای قلبی را ـ این است که انسان در همه حال به یاد خدا باشد و او را یاد کند.

ارسال نظرات