نشست تربیتی و اخلاقی در سپاه شبستر برگزار شد

تبریز- نشست تربیتی و اخلاقی با حضور کارکنان سپاه شبستر در سالن شهید آوینی این ناحیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۸۱۹۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر در این  نشست در خصوص رابطه دنیا و آخرت بیان داشت: حضرت علی علیه‌السلام به صراحت بیان می‌نمایند که دنیا می‌تواند دو نقش مثبت و منفی، سازندگی و تخریب داشته باشد، هم می‌تواند مایه تربیت و سازندگی باشد و هم می‌تواند مایه نابینایی و گم‌راهی شود.

حجت الاسلام محمدزاده افزود: دنیا سکّه‌ای دو روست که در نهج‌البلاغه هر دو روی آن، هم طرف برد و هم طرف باخت آن، نمایانده شده است. اگر خواندن یک روی آن انسان را فریب می‌دهد خواندن طرف دیگر می‌تواند به انسان پند دهد. اگر یک طرف او را مغرور می‌کند، طرف دیگر او را متواضع می‌سازد. انقش دنیا فقط کور کردن نیست، بلکه بینا کردن هم هست؛ هم می‌تواند انسان را کور کند و هم می‌تواند بصیرت و بینایی دهد. البته به انتخاب و گزینش ما بستگی دارد که کدام طرف را برای قرائت انتخاب کنیم.

وی اضافه  کرد: اساساً صراط مستقیم یعنی اینکه انسان در همۀ شؤون زندگی رعایت حد تعادل را بکند. و افراط و تفریط در هر کاری غلط است،.بنابراین بر اساس آموزه های وحیانی انسان باید ساعات شبانه روز خود را بین رسیدگی به امور دنیا و تأمین آخرت تقسیم کند و در این زمینه رعایت حدّ تعادل را بنماید.ولذا در برخی روایات، توصیه شده است که شبانه‌روز خود را به سه قسمت و در برخی دیگر سفارش شده که به چهار قسمت تقسیم کنیم. خلاصه و نتیجۀ همۀ آنها این است که بخشی از شبانه روز خود را به کار برای تأمین معیشت، بخشی را به عبادت و بخش دیگری را به استراحت و تفریح سالم اختصاص دهید.

ارسال نظرات