مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خلیل آباد:

کشورهای دارای اقتصاد دانش بنیان، کشورهای پیشرفته دنیا خواهند بود

حجت الاسلام کاردان با بیان اینکه در آینده کشورهای مبتنی بر نوآوری و دارای اقتصاد دانش بنیان، کشورهای پیشرفته دنیا را تشکیل خواهند داد، گفت: تاکید رهبر انقلاب بر اقتصاد دانش بنیان به نوعی رفتن راه میانبر برای نوآوری علمی و اقتصادی محسوب می شود.
کد خبر: ۹۴۲۵۷۱۶
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

حجت الاسلام کاردان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار بسیج از خراسان رضوی، اظهار داشت: طبق قانون اساسی، سیاست گذاری کلی نظام از اختیارات رهبری است و به همین منظور مقام معظم رهبری هر سال با نامگذاری شعار سال، سیاست های کلان کشور که مصلحت ملت است را اعلام می کنند.

وی با بیان اینکه شعار سال به نوعی نقشه راه دولت مردان و قوای سه گانه محسوب می شود، خاطرنشان کرد: چند سالی است که مقام معظم رهبری موضوع تولید و اشتغال را با واژه های مختلف به عنوان شعار سال و نقشه راه قرار می دهند و از دولتمردان و ملت خواستند که در این راه گام بردارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خلیل آباد با تاکید بر اینکه دشمن جنگ تمام عیار اقتصادی با تمام توان بر علیه ملت ما به راه انداخته که تحریم های بی سابقه بین المللی یک نمونه آشکار دشمنی آمریکا علیه ملت ایران است، تصریح کرد: مخاطب تولید، دانش بنیان و اشتغال، مردم و دولتمردان هستند و دولتمردان با ولایتمداری تمام سعی و تلاش خود را بر این موضوع متمرکز کرده اند و امیدواریم اثرات امیدبخشی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دولتمردان تنها مخاطب شعار سال نیستند بلکه باید قوای مقننه، قضائیه، نیروهای مسلح، دانشگاه ها و تمام مردم مخاطب این شعار هستند چون سود و زیان آن به خود ملت بر می گردد، اذعان کرد: دانشگاهیان و دانشمندان توانمند که در عرصه های مختلف لیاقت خود را اثبات کرده اند در بُعد دانش بنیان کردن اقتصاد باید در خدمت مقدم مبارزه باشند چون تخصص آنها است.

کاردان با بیان اینکه در بُعد تولید و اشتغال عموم مردم می توانند نقش موثری ایفا کنند، عنوان کرد: معمولاً تولید منجر به اشتغال می شود و کشاورز می تواند با تولید محصولات کشاورزی باعث تولید و اشتغال شود و در سنگر جهاد کشاورزی به ملت و کشور خود خدمت کند.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ درست مصرف کردن در جامعه نهادینه شود، تشریح کرد: اگر در گذشته در عرصه بین الملل، اقتصادهای مبتنی بر نظامی یا کشاورزی قدرت محسوب می شدند و امروزه به عنوان کشورهای پیشرفته نظامی محسوب می شوند در آینده نیز کشورهای مبتنی بر نوآوری و دارای اقتصاد دانش بنیان، کشورهای پیشرفته دنیا را تشکیل خواهند داد.

این مقام مسئول همچنین بیان کرد: تاکید رهبر انقلاب بر اقتصاد دانش بنیان به نوعی رفتن راه میانبر برای نوآوری علمی و اقتصادی محسوب می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار