خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش:

ارتش در محرومیت‌زدایی، همانند دوران دفاع مقدس در کنار مردم است

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش با اشاره به بخش‌هایی از خدمات ارتش در حوزه محرومیت زدایی، گفت: ارتش در محرومیت‌زدایی، همانند دوران دفاع مقدس در کنار مردم است
کد خبر: ۹۴۲۵۷۰۹
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ خلبان ولی رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش سخنرانی پیش‌از خطبه‌های نماز جمعه فولادشهر اصفهان با اشاره به نامگذاری روز ۲۹ فروردین به نام روز ارتش، گفت: این نامگذاری نشان هوش و درایت امام خمینی (ره) بود.

وی به تحمیل جنگ هشت ساله علیه مردم ایران اشاره کرد و افزود: ارتش جمهوری اسلامی با آغاز جنگ تحمیلی وارد عرصه دفاع شد و طی هشت سال ۴۸ هزار شهید تقدیم راه اسلام و انقلاب کرد.
جانشین مرکز آموزش هوانیروز ارتش با اشاره به رشادت‌های هوانیروز در سال‌های دفاع مقدس اضافه کرد: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سالهای دفاع مقدس با ۵۰۰ هزار ساعت، یک رکورد جهانی را ثبت کرد.
وی با اشاره به حماسه‌هایی از خلبانان شهید هوانیروز و نیروی هوایی، ادامه داد: برغم اینکه صدام عبور از بغداد را برای برگزاری اجلاس غیرمتعهدها غیر ممکن اعلام کرده بود، شهید دوران از دفاع آتش سرخ رژیم بعث عبور کرد و پس از اجرای عملیات و مورد اصابت قرار گرفتن در حالی که می‌توانست از جنگنده خارج شود، جنگنده خود را به ساختمان اجلاس غیر متعهدها زد و با حماسه‌ای که آفرید مانع این پیروزی سیاسی برای رژیم بعث شد.
رحمانی به نقش وحدت آفرین شهید علی صیاد شیرازی اشاره کرد و ادامه داد: این شهید با راه‌اندازی قرارگاه مشترک ارتش و سپاه با شعار ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی نقش موثری در وحدت عمل نیروهای مسلح داشت.
وی تصریح کرد: عملکرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باعث شد در سالهای دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور جدا نشود و امنیت امروز کشور مرهون همین رشادت‌های شهدا و ایثارگران است.
فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: ایجاد امنیت پایدار و برقراری ثبات نیاز به اقتدار نظامی دارد تا بتوان در جامعه احساس امنیت ایجاد کند و امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت فرامین رهبر توانسته‌اند این امر را به خوبی محقق سازند.
وی خاطر نشان کرد: امروز ارتش در کنار سپاه و نیروی انتظامی در مرزهای کشور حضور دارد و بخشی از توان خود را در راستای مسوولیت اجتماعی و براساس دستورات فرمانده کل قوا در حوزه خدمت به مردم و ایجاد امنیت اجتماعی به کار گرفته است.
رحمانی ادامه داد: ارتش در سیل و زلزله و حوادث طبیعی در کنار مردم بودن و‌ حتی در بسیاری از موارد قبل از ستاد بحران در کنار مردم به خدمت‌رسانی پرداخت.
وی اضافه کرد: ارتش با راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی در مقابله با ویروس کرونا تمام توان خود را به کار گرفت و احداث بیمارستان‌های صحرایی، آبرسانی به مناطق محروم، احداث مسکن محرومین و خدمات دیگر در کارنامه این قرارگاه ثبت شده است‌.

جانشین مرکز آموزش هوانیروز ارتش، اضافه کرد: همچنین هوانیروز در ۲۸ استان از جمله استان اصفهان اورژانس هوایی را به عهده دارد.
وی تاکید کرد: ارتش به مصداق آیه «اشدا ٕ علی الکفار و رحمإ بینهم»، در مقابله با دشمن آماده و پا در رکاب دفاع و نسبت به مردم شعار «از مردم، با مردم، درکنار مردم و درخدمت مردم» را دنبال می‌کند.

ارتش در محرومیت‌زدایی، همانند دوران دفاع مقدس در کنار مردم استارتش در محرومیت‌زدایی، همانند دوران دفاع مقدس در کنار مردم استارتش در محرومیت‌زدایی، همانند دوران دفاع مقدس در کنار مردم استارتش در محرومیت‌زدایی، همانند دوران دفاع مقدس در کنار مردم است

ارسال نظرات
پر بیننده ها