خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قزوین؛

۷۴ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در حوزه پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شد/افزایش ۱۱ درصدی کشفیات سرقت در سطح استان

فرمانده ارشد انتظامی استان قزوین بیان کرد: در حوزه پلیس امنیت اقتصادی در ایام نوروز ۶۵ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز تشکیل شد که ۹ فقره پرونده اخلال در نظام اقتصادی و احتکار و در مجموع ۷۴ پرونده جرائم اقتصادی و قاچاق تشکیل شد.
کد خبر: ۹۴۲۴۹۱۷
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

قزوین_سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به عملکرد حوزه های مختلف پلیس استان در ایام نوروز بیان کرد: مجموعه پلیس استان قزوین، در ایام نوروز ۱۴۰۱، در راستای ایجاد نظم و امنیت با همکاری همکاران پرتلاش پلیس های تخصصی اقدامات گسترده ای را اجرا کرد.

کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی درون شهری در استان

وی با اشاره به این اقدامات در حوزه پلیس راهور گفت: تصادفات فوتی از ابتدای سال ۱۴۰۱، نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۱۰۰ درصد کاهش داشته و هیچ آمار تصادف فوتی در حوزه پلیس راهور در استان وجود ندارد.

سردار ابراهیمی گفت: تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه سال قبل به تعداد ۴۵ فقره به میزان ۱۵ درصد کاهش داشته است. تعداد مجروحین نسبت به مدت مشابه سال قبل به تعداد ۴۸ نفر بوده که شاهد کاهش ۱۷ درصدی در این حوزه هستیم و در مجموع تصادفات از ابتدای سال به تعداد ۴۸۶ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۱۲ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین در ادامه با اشاره به اقدامات پلیس راه استان در ایام نوروز ۱۴۰۱ عنوان کرد: جمع کل راه های استان ۶ هزار و ۶۷۵ کیلومتر معادل ۶/۳ درصد از کل کشور و ۱ درصد از وسعت کشور است که سهم استان قزوین از تصادفات کل کشور ۸.۲ درصد بوده و سهم ۶.۳ درصدی از راه های برون شهری کشور را داراست.

کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تردد ثبت شده در استان طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۵ میلیون و ۷۷ هزار و ۹۲۲ تردد افزایش داشته در حالی که تردد نوروز ۱۴۰۰ تعداد ۱۵ میلیون ۳۳۵ هزار و ۴۰۴ خودرو و تردد نوروز ۱۴۰۱ تعداد ۲۰ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۳۲۶ خودرو بوده که معادل ۳۳.۱۱ درصد افزایش دارد.

سردار ابراهیمی ضمن اشاره به بحث رسیدگی به تصادفات تصریح کرد: در مجموع تصادفات جاده ای به میزان ۹۸.۷۴ درصد افزایش داشته در تصادفات فوتی به میزان ۷۵ درصد کاهش، در تصادفات جرحی به میزان ۷۲.۹۲ درصد افزایش، در تصادفات خسارتی به میزان ۱۲۶.۴۷ درصد افزایش، در تعداد متوفیان ۱۸ نفر معادل ۷۸.۲۶ درصد کاهش برابر آمار پزشکی قانونی کل کشور در تعداد مجروحین ۲۹ نفر معادل ۳۸.۶۷ درصد افزایش داشته است.

فرمانده ارشد انتظامی استان اضافه کرد: در بحث اعمال قانون به ترتیب اولویت
۹۴ دستگاه خودرو به علت تخلفات حادثه ساز توقیف شده اند که افزایش ۲۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه داشته است. همچنین افزایش ۳۱ درصدی برخورد با کل تخلفات نسبت به سال گذشته وجود داشت و در مجموع افزایش ۴۸.۶ درصدی اعمال قانون برای رانندگان متخلف بعلت ارتکاب تخلفات حادثه ساز در مقایسه با مدت مشابه داشتیم.

کشف ۱۰۰ درصدی جرایم سایبری توسط پلیس فتا استان قزوین

وی ادامه داد: در حوزه پلیس فتا
کشف ۱۰۰ درصدی جرایم سایبری در استان وجود دارد. پلیس فتا استان قزوین با تکیه بر دانش و تلاش مجدانه کارشناسان و کارآگاهان این پلیس، ۱۰۰ درصد جرایم سایبری استان در نوروز سال جاری را كشف و تعداد ۷ نفر در این حوزه شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی نموده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: با عنایت به گستردگی فضای سایبر و همچنین میزان رشد استفاده از این فضا بین افراد و فعالیت روزمره کاربران در شبكه‌های اجتماعی با افزایش ۳۶ درصدی وقوع جرایم در فضای مجازی نسبت به سال گذشته روبرو بوده ایم. از ابتدای سال تاکنون کلاهبرداری رایانه ای، برداشت اینترنتی و مزاحمت اینترنتی به ترتیب بیشترین تعداد پرونده های واصله را به خود اختصاص داده است.

سردار ابراهیمی افزود: درصد افزایش وقوع جرایم نسبت به دوره مشابه ۳۶ درصد و کشف نسبت به وقوع در جرائم ۱۰۰ درصد بوده و در دستگیری ها ۶ درصد افزایش داشته ایم.

تشکیل ۶۵ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در حوزه پلیس امنیت اقتصادی در ایام نوروز

فرمانده ارشد انتظامی استان قزوین بیان کرد: در حوزه پلیس امنیت اقتصادی در ایام نوروز ۶۵ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز تشکیل شد که ۹ فقره پرونده اخلال در نظام اقتصادی و احتکار و در مجموع ۷۴ پرونده جرائم اقتصادی و قاچاق تشکیل شد که ارزش ریالی پرونده های قاچاق و جرائم اقتصادی ۱۱۴ میلیارد و ۷۰۷ میلیون و ۲۲۵ هزار ریال بود.

وی افزود: در حوزه مبارزه با قاچاق نیز توقیف ۲۳ دستگاه خودرو در زمینه قاچاق و توقیف ۴ دستگاه خودرو شوتی همچنین دستگیری ۷۴ نفر مرتبط با جرائم اقتصادی و قاچاق کالا، توقیف 18 دستگاه کامیونت حامل مرغ زنده قاچاق و ۲۴ هزار و کشف ۲۱۰ قطعه مرغ زنده از اقدامات پلیس استان بود و لازم به ذکر است ۶۳۲ هزار و ۵۹۷ عدد انواع مواد محترقه کشف شده است.

افزایش ۱۱ درصدی کشفیات سرقت در سطح استان

فرمانده انتظامی استان قزوین در ادامه با اشاره به اقدامات پلیس آگاهی استان قزوین گفت: پلیس آگاهی استان در سال جاری با تلاش نیروهای تحت امر در برخورد با جرائم و مقابله با مجرمان توانسته است در حوزه های مختلف به ویژه انهدام باند ۵ نفره سارقان تجهیزات برق رسانی، دستگیری باند ۲ نفره سارقان طلاجات افراد کهنسال در شهرستان البرز، دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان مدارس و اماکن آموزشی در بخش کوهین، انهدام باند ۳ نفره سارقان منزل و کشف ۳۰ فقره سرقت، موفق عمل نمایند. در مدت مذکور میزان وقوع سرقت ۲۱ درصد افزایش یافته است. همچنین میزان کشفیات سرقت در سطح استان ۱۱ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۲۷ درصدی پرونده های کلاهبرداری

سردار ابراهیمی اظهار کرد: در حوزه جرائم افزایش ۲۷ درصدی پرونده های کلاهبرداری و کاهش ۳۶ درصدی پرونده های جعل نسبت به مدت مشابه و کاهش ۱۰۰ درصدی وقوع قتل در استان را داشتیم.

هزار و ۴۴۵ مورد بازدید از صنوف مختلف از سوی پلیس اصناف انجام شد

وی در ادامه با اشاره به اقدامات پلیس نظارت بر اماکن اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ابلاغ پروتکل های بهداشتی طرح تشدید بازدید از صنوف و اماکن عمومی را در دستور کار خود قرار داده و هزار و ۴۴۵ مورد بازدید از صنوف مختلف از سوی پلیس اصناف انجام شد که از این تعداد ۱۴۵ واحد صنفی متخلف در رسته های مختلف صنفی شناسایی و مورد برخورد قانونی قرار گرفت.

فرمانده ارشد انتظامی استان در ادامه یادآور شد: تشکیل و راه اندازی تیم های ویژه نظارت بر اماکن عمومی در راستای بازدید و نظارت بر مراکز اقامتی بین راهی و رستوران ها، ۴۱۴ مورد کنترل مراکز اقامتی و پذیرایی از دیگر اقدامات پلیس اصناف بود که در دستور کار قرار گرفت. همچنین ۲۴ نفر از ارازل و اوباش احضار و از ۱۰۴ نفر از اراذل و اوباش اخذ تعهد شد.

کشف ۱۴۵ کیلوگرم مواد مخدر

وی افزود: در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر، کشفیات مواد مخدر به میزان ۱۴۵ کیلوگرم شامل ۱۰۰ کیلو تریاک، ۴۵ کیلو شیشه می باشد. در این مدت ۳۷۶ نفر در خصوص قاچاق، حمل و نگهداری و مصرف کننده مواد مخدر دستگیر شده اند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار