نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

توجه هنرمندان به تحقق جهاد تبیین یک ضرورت مهم است/قرن جدید قرن درخشش اسلام و انقلاب اسلامی در همه ابعاد است

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: توجه هنرمندان به تحقق جهاد تبیین یک ضرورت مهم است و متولیان فرهنگ و هنر باید در این راستا برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۲۴۷۵۳
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ستاد گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در اراک گفت: شهدای انقلاب اسلامی و در راس آنها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید صیادشیرازی که این روزها متعلق به این شهید بزرگوار است برای ملت ایران عزت و کرامت خلق کردند و این ایام فرصتی مناسب برای گرامیداشت این عزیزان است.

دری نجف آبادی اظهار کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی یادآور رشادت ها و مجاهدت های هنرمند متعهد و انقلابی شهید آوینی است و امروز که در جبهه جهاد تبیین وظیفه و رسالتی مهم بر گردن ماست هنرمندان نقش مهمی برای تحقق جهاد تبیین دارند.

وی ادامه داد: جهاد تبیین با ایده آفرینی و پای کارآوردن ظرفیت ها و توانمندی ها محقق می شود و رویکرد جهاد تبیین باید امیدآفرینی و ترسیم آینده درخشان انقلاب اسلامی باشد که هنرمندان نقش به سزایی دارند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه نیاز است اندیشه های ناب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و گفتمان انقلاب اسلامی در جهاد تبیین به نسل جوان منتقل شود افزود: هدف از جهاد تبیین تقویت و توسعه فرهنگ دینی و انقلابی است و هنرمندان باید از سوژه های مهم بتوانند الگوهای کامل و درس های عبرت ساز را برای نسل جوان به خوبی تبیین کنند.

دری نجف آبادی افزود: خوشبختانه انقلاب اسلامی باب فرصت های زیادی برای هنرمندان گشوده و باید هنر استفاده از فرصت ها را بیاموزیم و به نسل جوان اندیشه های ناب و معارف انقلابی را منتقل کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت های امام خمینی(ره) ارزش های اسلامی و دینی را بعد از گذشت بیش از هزار سال احیا کرد و امروز به برکت انقلاب ایران اسلامی در حوزه های مختلف حرف برای گفتن دارد و اقتدار انقلاب اسلامی برای امت اسلام امیدبخش است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: انقلاب اسلامی فصل جدیدی در دنیای اسلام و بشریت گشود و امروز هنرمندان باید این مسئله را به خوبی تبیین کنند.

دری نجف آبادی یادآور شد: هنرمندان با تاسی از شهید آوینی و با نگاه عمیق دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف را برای مردم و خصوصا نسل جدید با زبان هنر بیان کنند و آینده درخشان ایران اسلامی در گام دوم را به خوبی ترسیم نمایند.

وی تاکید کرد: امروز در گام دوم انقلاب علیرغم وجود برخی از کاستی ها و مشکلات انقلاب اسلامی در اوج اقتدار است و راهکار حل مشکلات تلاش و روحیه جهادی است که در دهه پنجم انقلاب باید جدی گرفته شود.

امام جمعه اراک افزود: توجه هنرمندان به تحقق جهاد تبیین یک ضرورت مهم است و متولیان فرهنگ و هنر باید در این راستا برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند.

دری نجف آبادی گفت: انقلاب اسلامی در بسیاری از حوزه ها تحولات بزرگی ایجاد کرد و امروز با جهاد تبیین باید تحولات و دستاوردهای عظیم انقلاب را به خوبی بیان کنیم و نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب گناهی نابخشودنی است.

وی یادآور شد: عنایت های الهی همواره حامی و پشتیبان انقلاب اسلامی و ملت ایران بوده و به فضل الهی ملت ایران با عزمی راسخ و روحیه جهادی قله های بلند پیشرفت و سعادت را در گام دوم طی خواهد کرد و قرن جدید قرن درخشش اسلام و انقلاب اسلامی در همه ابعاد است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: آبادانی کشور در گرو تلاش و مجاهدت شبانه روزی است که باید مورد توجه همه مسئولین و مردم باشد.

امام جمعه اراک گفت: رسانه ها در خصوص هنر انقلاب اسلامی و تبیین ارزش های اسلامی و انقلابی اهتمام بیشتری داشته باشند و از فرصت هایی که به واسطه انقلاب اسلامی ایجاد شده به خوبی استفاده کنند و جهاد تبیین آزمون بزرگ رسانه ها در شرایط فعلی است که باید با برنامه ریزی صحیح و هدفمند از آن پیروزمندانه بیرون بیایند.

وی اضهار کرد: بسیج عمومی برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری تاثیرگذار در راستای تقویت ارزش های اسلامی مورد توجه قرار گیرد و روز به روز هویت دینی و انقلابی و فرهنگ انقلاب اسلامی توسط هنرمندان باید تقویت شود و البته این نیازمند عزم همه جانبه است.

دری نجف آبادی با اشاره به شهادت رعد فتحی حازم جوان ۲۹ساله فلسطینی، از اردوگاه «جنین» گفت: امروز به برکت گسترش تفکر حضرت امام(ره) و گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت شاهد موفقیت های امت اسلام در منطقه هستیم و این جوان فلسطینی وحشت در میان صهیونیست ها انداخته است که نتیجه تفکر مقاومت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار