خبرهای داغ:
امام جمعه همدان تأکید کرد

لزوم تشکیل شورای هنر در استان همدان

همدان-امام جمعه همدان گفت: باید در استان شورای هنر تشکیل دهیم و اعضای حقیقی و حقوقی مباحث هنر را مدیریت کنند و به پیش ببرند و انسجام ایجاد کنند و این شورای هنر می‌تواند فضا را برای همه هنرمندان این شهر باز کند.
کد خبر: ۹۴۲۴۵۹۵
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در دیدار با هنرمندان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، ضمن گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و بزرگداشت شهید مرتضی آوینی، اظهار داشت: اسلام توانست یک ضریب بسیار بالایی به عرصه هنر دهد که توسعه یابد.

وی با بیان اینکه می‌توان ملاک قَلَیان احساسات یا پرواز تخیلات یا قالب‌سازی‌هایی را که خلاقانه و زیبا است منطبق با هنر انقلاب اسلامی و هماهنگ با تمدن اسلامی دانست، افزود: بخشی از کار که باید انجام گیرد کار کردن در زمینه هنر است که ملاک و سنجه ما چیست، هنر در روایات ما خیلی گستردگی نداشت.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اسلام یک ضریبی به هنر داد و هنرهای فاخری تولید شد، ابراز داشت: روایات ما در تحقیقاتی که انجام شده یک جنبه سلبی دارد و هنری که فریب دهنده، گمراه کننده، سوق دهنده به سمت هوسرانی و هنرمند را متکبر و خودخواه کند همگی از جنبه‌های سلبی هنر است که در روایات ما اشاره شده است.

وی در خصوص قالب‌های هنر عنوان کرد: اگر این قالب‌ها و پرواز تخیلاتی مبتنی بر خردورزی باشد و جهت‌گیری عقلانی داشته باشد، می‌توانیم بگوییم این هنر در تراز انقلاب اسلامی است.

شعبانی‌موثقی ادامه داد: وقتی این عواطف و تخیلات و قالب‌سازی‌های خلاقانه تحت مدیریت عقل باشد نه تحت مدیریت هوای نفس، آن هنری می‌شود که می‌تواند منطبق با کرامت انسان، خردورزی و هدفمندی خلقت و امثال این‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکل عدم انسجام را در خیلی از جاها داریم که این امر آسیب‌هایی دارد، گفت: باید در استان شورای هنر تشکیل دهیم و هم اعضای حقیقی و هم اعضای حقوقی می‌توانند مباحث هنر را مدیریت کنند و به پیش ببرند و انسجام ایجاد کنند و این شورای هنر می‌تواند فضا را برای همه هنرمندان این شهر باز کند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی آئین نامه جدیدی ابلاغ شده که ۵ کمیسیون ذیل آن تعریف شده که یک بخش آن هنر است که می‌توان در این شورای فرهنگ عمومی مشکلات را با اعضای شورای هنر حل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار