خبرهای داغ:
آیت‌الله موسوی اصفهانی:

جشنواره «حبیب حرم» در ادامه تجلیل از شهدا است

همدان-نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره «حبیب حرم» در ادامه تجلیل از شهدا است، گفت: در قرآن کریم آمده است شهدا زنده هستند و در نزد خدا روزی می‌خورند.
کد خبر: ۹۴۱۸۶۴۸
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲

چهارمین جشنواره «حبیب حرم» در ادامه تجلیل از شهدا است

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی در آئین تجلیل از خادمان برگزاری چهارمین جشنواره «حبیب حرم» که در سالن اجتماعات مجموعه ورزشی، فرهنگی آبیاران برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا یادگاری است که از صدر اسلام به دست ما رسیده است.

وی با بیان اینکه اگر تجلیل از مقام شامخ شهدا توسط امام زین العابدین(ع)، حضرت زینب کبری(س) و قافله اسرای کربلا انجام نمی‌شد کربلا به دست ما نمی‌رسید و قیام کربلا به گوش عالمیان نمی‌رسید، افزود: اگر در روایات ما ائمه بزرگ ما نسبت به بزرگداشت حضرت سیدالشهدا(ع) این همه تجلیل نمی‌کردند امروز ما این اسوه هدایت و و صباح هدی و سفینه النجاه را نداشتیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر تجلیل از مقام شهدا و تاکیدات ائمه (ع) برای زیارت اباعبدالله الحسین (ع) و عنوان ثواب گام‌هایی که در ‌این راه برداشته می‌شود، نبود امروز ما از هدایت سیدالشهدا (ع) که در هر سال میلیون‌ها نفر جمعیت رو به خدا می‌آوردند و با خدا آشنا می‌شوند بی‌نصیب بودیم.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) مساله تجلیل از شهدا را به خوبی ترسیم کرده و مقام معظم رهبری این مکتب را توسعه دادند و از هنرمندان، فیلم سازان، نویسندگان و از اقشار مختلف خواستند که هنر خود را کتابت کنند و نوشتار خود را به فیلم درآورند و فیلم‌نامه خود را به تئاتر تبدیل کنند و سایر هنر خود را با محتوای معرفی شهید غنا بخشند.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه هنرمندان با هنر خود برای نسل جوان با جذابیت مساله شهادت را ترسیم کنند، یادآور شد: مقام معظم رهبری توصیه کرده‌اند و هنرمندان متعهد ورود پیدا کردند و روز به روز شاهد گسترش آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره «حبیب حرم» در ادامه تجلیل از شهدا است، ادامه داد: در قرآن کریم خطاب به خاندان شهدا آمده است باید افتخار کند چرا که شهدا زنده هستند و در نزد خدا روزی می‌خورند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری شهید در سایه شهادت از بعد مکان عبور کرده و مصداق این شعر هستند که رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند عنوان کرد: شهید مورد توجه پروردگار قرار دارد.

وی با بیان اینکه آیات قرآن در خصوص شهدا برای ما آموزنده است، تاکید کرد: ما باید در حد توان از شهدای خود تجلیل کنیم.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه «حاج حسین همدانی» از خدا با التماس شهادت خواست، گفت: این شهدا شاگردان مکتب امیر المومنین(ع) هستند و به تبعیت از ایشان برای نعمت شهادت خدا را شاکر بودند.

وی با اشاره به ماه‌های مبارک رجب، شعبان و رمضان با بیان اینکه این سه ماه، ماه خودسازی است و در این ماه‌ها زمینه شهادت فراهم است، خاطرنشان کرد: بزرگان و علما برای تهذیب نفس این سه ماه را روزه می‌گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار