خبرهای داغ:
امام جمعه میانه:

ساخت نمازخانه در ورودی و خروجی های شهرها ضروری است

تبریز- امام جمعه میانه با اشاره به غفلت دولت از مسائل فرهنگی در سایه درگیری به مسائل اقتصادی گفت: ساخت نمازخانه در ورودی ها و خروجی های شهرستان ضروری است.
کد خبر: ۹۴۲۳۷۳۶
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عبداله محمدی در همایش طلایه داران تبلیغ با محوریت جهاد تبیین در میانه، افزود: وضعیت نامناسب نمازخانه ها در جایگاههای سوخت و یا کمبود و نبود نمازخانه در برخی مسیرها از جمله ورودی ها و خروجی های شهرستان قابل قبول نیست.

وی بر ضرورت تخصیص بودجه برای احداث؛ مرمت و نگهداری مساجد از محل بودجه فرهنگی تاکید کرد و ضمن اعلام نارضایتی از عملکرد اداره راه در آماده سازی مساجد برای تعطیلات نوروزی، گفت: اگر قدرت اداره ندارند تحویل دهند.

حجت الاسلام محمدی بر لزوم برخورد زبانی و دوستانه نیروی انتظامی با روزه خواری تاکید کرد و افزود: در مورد بدحجابی در جامعه نیز با وجود گروههای امر به معروف و نهی از منکر نیروی انتظامی نیز باید وارد عمل شود.

وی در پایان خواستار رسیدگی به وضعیت معیشت روحانیون شد.

فرماندار میانه نیز در این همایش با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سایه سه عنصر روحانیت، مکتب و مردم استمرار یافت؛ افزود: روحانیون، طلایه داران جهاد تبیین هستند و با نقش آفرینی امامان جماعت و با مشارکت مردم در جهاد تبیین، نقشه های دشمنان خنثی می‌شود. 

مسعود سعادتی افزود: با توجه به اعتماد مردم به روحانیت وظیفه این قشر از جامعه چندین برابر می شود.

وی همچنین با اشاره به سرمایه گذاری رسانه‌ها در روایت نادرست از انقلاب اسلامی و نقش روحانیت گفت: انقلاب اسلامی با سه عنصر مکتب، مردم و روحانیت شکل گرفته است که امروزه بیشترین تهاجم غرب به قشر روحانیت و مردم است.

سعادتی همچنین به نقش مساجد در جهاد تبیین هم اشاره کرد و گفت: جایگاه واقعی مسجد به عنوان محل رجوع مردم باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه علما؛ مسائل و مشکلات مردم و جامعه را بازگو می کنند تا به گوش مسوولین برسد، افزود: روحانیون می توانند واسطه بیان مشکلات مردم و کمبودها باشند زیرا مردم روحانیون را مأمن خود برای بیان مشکلات؛ کمبودها و کاستی ها می دانند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار