جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام:

دشمن راههای مختلفی را برای سلطه بر ما امتحان کرده است/ سواد رسانه‌ای ابزاری موثر عليه جنگ ادراکی و شناختی

سردار "کریمیان" جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) در جشن بزرگ نیمه شعبان گفت:جایگاه والای انتظار و مهدویت و اهمیت آن مطابق با احادیث و روایات امامان معصوم و بزرگان دین بر کسی پوشیده نیست و اعتقاد برخی مکاتب به منجی آخرالزمانی نیز مهر تاییدی بر همین موضوع است.
کد خبر: ۹۴۲۲۱۴۴
|
۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،سردار "کریمیان" جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) در جشن بزرگ نیمه شعبان که عصر امروز برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به فرهنگ معنوی انتظار در مکتب والای اسلامی اشاره کرد و گفت: جایگاه والای انتظار و مهدویت و اهمیت آن مطابق با احادیث و روایات امامان معصوم و بزرگان دین بر کسی پوشیده نیست و اعتقاد برخی مکاتب به منجی آخرالزمانی نیز مهر تاییدی بر همین موضوع است. 

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع)، به برخی ناهنجاریها و ضد ارزشهای شیوع یافته در جامعه اشاره کردند و ریشه‌ی آنها را در عدم آگاهی کافی مردم نسبت به وقایع و اتفاقات پیرامونشان دانست. 

سردار کریمیان در ادامه افزود: دشمن در طول دوران انقلاب راههای مختلفی را برای سلطه بر ما امتحان کرده است.  

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن در این راه جنگ سخت، نیمه سخت و نرم را در پیش گرفت که آخرین مرحله از فعالیتهای دشمن که سخت‌تر از دیگر جنگها نیز هست، جنگ ادراکی و شناختی است. 

سردار کریمیان تاکید کرد: در مراحل قبلی، دشمن هویت فرد را مورد هدف قرار می‌داد اما در جنگ ادراکی و شناختی، دشمن یک هویت جدید و جعلی به فرد می دهد که این هویت جعلی در مقابل هویت اصیل او قد علم می‌کند و باعث بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها و اختلالات رفتاری می‌شود و این بسیار بسیار مخرب و خطرناک است.

وی بیان داشت: در حال حاضر رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در این جنگ به ابزار اصلی در دست دشمن تبدیل شده و در واقع بسیاری از ماها به سربازان پنهان دشمن تبدیل شده‌ایم که در این شرایط می‌بایست اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان، نوجوانان و مادران آنها هوشیار باشند تا ناغافل و ناآگاه به سرباز دشمن در جهت ترویج ضد ارزشها و ناهنجاریها تبدیل نشوند.

وی همچنین با اشاره به برخی رفتارهای ضد ارزشی و نامناسب تعدادی از افراد مشهور جامعه و هنرمندان سینما و تلویزیون نسبت به آموزه‌ها و ارزشها و باورهای دینی، این قبیل برخوردها را  پیامد منفی ناشی از تاثیر جنگ ادراکی و شناختی در جامعه به ویژه در بین سلبریتی ها عنوان کرد.

سردار کریمیان با اشاره به لزوم افزایش سواد رسانه‌ای در جامعه به منظور مقابله با جنگ ادراکی و رسانه‌ای دشمن، بیان داشت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نشات گرفته از فضای مجازی به دلیل نداشتن سواد رسانه‌ای است.

وی ادامه داد: در این خصوص دلسوزان نظام و آب و خاک اسلامی باید در تولید محتواهای متناسب با آموزه‌های دینی در فضای مجازی بکوشند و هوشیار باشند تا در قبال این جنگ ترکیبی به خوبی مدیریت کرده و عواقب مخرب آن را خنثی کنند. امروزه اگر ما پای کار نباشیم و ناهنجاریها را نبینیم و آنها را مهار نکنیم و موثر بر اطراف خود نباشیم، قطعا آینده از دست ما خواهد رفت.

وی در پایان با اشاره به برخی آسیب‌های جامعه از جمله کاهش سن بلوغ نوجوانان، بالا رفتن سن ازدواج و کاهش نرخ جمعیت، به نقش زنان و مادران توانمند و بصیر تاکید کردند و آگاه سازی اقشار مختلف مردم را بهترین راه حل در این باره دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار