خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور؛

افزایش نیاز به فراورده‌های خونی با تخت‌های بیمارستانی رابطه مستقیم دارد/امکان ذخیره ۸۸ هزار پلاسما در سردخانه پلاسمای استان در آینده نزدیک

جمالی گفت: هرچه تخت بیمارستانی و عمل جراحی افزایش می‌یابد، نیاز به فرآورده های خونی بیشتر احساس می‌شود. یکی از خدمات سازمان انتقال خون، ذخیره ۸۸ هزار پلاسما در سردخانه پلاسمای استان است.
کد خبر: ۹۴۲۱۳۲۸
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

قزوین- به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ مصطفی جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در آیین کلنگ‌زنی سردخانه پلاسما با اشاره به اهمیت اهدا خون اظهار داشت: اگر نفسی را نجات دهید، گویی تمام نفوس را نجات داده‌آید. کادر سازمان انتقال خون مانند سربازان گمنام امام زمان در عرصه امنیت، گمنام هستند. هرچه تخت بیمارستانی و عمل جراحی افزایش می‌یابد، نیاز به فرآورده های خونی بیشتر احساس می‌شود.

جمالی در ادامه افزود: با وجود تامین اعتبار در بودجه، متاسفانه تعداد پرسنل و مزایای تخصیص یافته نیروها شبیه سالهای گذشته است. شایان ذکر است که در رتبه بندی استانداردها، هم تراز استاندارد جهانی هستیم.

وی اذعان کرد: انجام کار خیر توفیق می‌خواهد. خیرین بهترین انسانهای روز زمین هستند. خیرین ما خدا را شاکر باشند که ضمن در اختیار گذاشتن دارایی توفیق استفاده از آن را در راه رضای خود و خدمت به مردم به آنها داده است.
  
مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: ۶ نفر از مدیران کل سازمان در کشور به عنوان شورای راهبری و سیاست گذاری استان انتخاب شده‌اند. استان قزوین یکی از استان های معین تهران در حوزه انتقال خون می‌باشد. فرآورده‌های خونی سازمان انتقال خون جزء ۵ هزار خون برتر کشور است. در حال حاضر خوشبختانه نیازهای بیمارستانی در آستانه عید نوروز و شیوع کرونا تامین شده است.
 
جمالی متذکر شد: میان۲۰ استانی که در زمینه نمونه گیری خون، آزمایش‌هایی که به تهران ارسال می‌شود، قزوین اولین استان در زمینه انجام نتیجه آزمون های نمونه‌گیری خون انتخاب شده است که با تامین و استقرار امکانات مورد نیاز تا پایان اردیبهشت به استقلال کامل در این زمینه می‌رسد.
 
وی اضافه کرد: خون انسان شامل سه قسمت پلاکت، گلبول قرمز پلاسما می‌ باشد. پلاسما تمام هورمون‌ها، آنزیم‌ها و دیگر مواد مورد نیاز بدن را در خود دارد. در بین کشورهای منطقه، گردش مالی شرکت های مرتبط با تجزیه پلاسما بالغ بر ۵۵ میلیارد است. شرکت بایون‌تست آلمان پلاسمای ایرانی گرفته و آن را تبدیل به دارو کرده و در بیماران ایرانی قرار داده می‌شود‌. تایید این استانداردها پروسه خاص خود را دارد.
 
نگهداری پلاسما نیازمند دمای منفی ۲۵ درجه سانتیگراد است. ذخیره ۸۸ هزار پلاسما در سردخانه استان خبر خوبی است و می تواند استان های همجوار را هم در این زمینه پشتیبانی کند. داروی تولید شده از این فرایند حدود ۳۰۰ میلیون دلار صرفه اقتصادی دارد که اگر پلاسما را به کشورهای دیگر می‌فروختیم به ارزش پایین‌تری از ما خریداری می کردند. با سرمایه گذاری و تامین اعتبار به موقع و سریع بتوانیم این پروژه ملی را در راستای خدمت به مردم به پایان برسانیم.

انتهای پیام/ ۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار