فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

وحدت و قدرت دفاعی از مهمترین مولفه‌های بازدارندگی کشور می باشد/ همه باید مقابل توطئه‌های استکبار جهانی هوشیار باشند

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور گفت: در حالی که وحدت یکی از مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود دشمن دائم به دنبال برهم زدن این وحدت بین اقوام و مذاهب مختلف در کشور می باشد.
کد خبر: ۹۴۲۱۱۲۳
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار سرتیپ محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش علما، سران طوایف، معتمدین و نخبگان استان سیستان وبلوچستان در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان، بیان کرد: در مقاطعی از دوران دفاع مقدس که با بمباران شهرها روبرو بودیم با توجه به اراده ای که وجود داشت در جهت مقابله به مثل، ولی سلاح مقابله را نداشتیم.

 

وی اضافه کرد: ابزاری که داشتیم تجهیزات ابتدایی جنگ بود (ما حتی در سیم خاردار هم تحریم بودیم و کسی به ما نمی داد) و ما با حداقل ها می جنگیدیم، ولی نوجوانانی می جنگیدند که دارای روحیه ایثارگری، شجاعت و فداکاری بودند.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: پیشرفت های امروز ما حاصل تلاش و فداکاری جوانانی بود که تجربه جنگ و تنگناهای آن را درک کرده بودند و به این نتیجه رسیده بودیم که باید قوی شویم امکانات را خودمان بسازیم و تکیه به جایی نداشته باشیم.

 

وی با اشاره به آنکه قدرت، اقتدار و توان دفاعی از دیگر مولفه های بازدارندگی است، یادآور شد: اگر ما در این مولفه ها قوی باشیم و همیشه به دنبال قوی تر شدن باشیم دشمن دیگر طمع نمی کند.

 

به گفته پاکپور؛ قدرت و نفوذ منطقه ای، قدرت موشکی و مولفه های دفاعی و تهاجمی، زمینی اینها همه از مولفه هایی می باشد که در تعامل بازدارنده هر نوع تهدید می باشد.

 

وی تاکید کرد: وحدت که در این منطقه بسیار حائز اهمیت است جزو مولفه هایی است که همیشه دشمن آن را نشانه گرفته است و به دنبال برهم زدن این وحدت در کشور می باشد که ما و شماها همه باید تلاش کنیم توطئه و برنامه های دشمن نقش بر آب شود.

 

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: فضای مجازی ابزار و سلاحی است که با آن دشمن به دنبال تخریب داشته های ما که عامل اقتدار است، می باشد؛ از جمله برهم زدن وحدت جامعه که در این خصوص هم باید هوشیار باشیم.

 

وی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که سپاه از بدو تشکیل از آن به نحوی استفاده کرده است مشارکت مردم در ایجاد امنیت بود در کلیه مقاطع انقلاب قبل، حین و بعد از دفاع مقدس به نحوی از این قدرت بی انتها استفاده شد.

 

پاکپور خاطر نشان کرد: در این منطقه نیز سالیان سال است که امنیت با مشارکت حداکثری مردم بومی منطقه پایدار شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار