خبرهای داغ:

هفتادمین شماره فصلنامه قرآنی کوثر با موضوع «قرآن ومهدویت» منتشر شد

هفتادمین شماره فصلنامه قرآنی کوثر با موضوع «قرآن ومهدویت» همزمان با ایام الله ولادت حضرت مهدی (عج) منتشر شد.
کد خبر: ۹۴۲۰۸۲۱
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

«نقش قصص قرآنی در تبیین سنتهای اجتماعی بررسی آیه حاکمیت مستضعفان» به قلم «محمدعلی زكی»،
«بررسی وضعیت ادیان آسمانی در عصر ظهور» به قلم «زهره زکی»، «بشارت‌ها و اشارت‌های قرآنی اهل بیت (ع) برای اثبات ولادت و امامت حضرت مهدی (عج) به ترتیب نزول» به قلم «حجت‌الاسلام سید محمدرضا علاءالدین»، «خانواده مهدوی از منظر قرآن و روایات» به قلم «حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پور»، «پرتویی از آیات مهدوی» به قلم «دکتر نصرت الله آیتی»، «کرامات امام، معیار در شناخت موعود واقعی از مدعیان دروغین» به قلم
«دکتر مرتضی عبدی‌چاری»، «واکاوی راهکارهای ُکنشی سلامت روان در آموزه‌های اسلامی» به قلم «مجتبی انصاری‌مقدم» مقالات علمی این شماره فصلنامه است.
این شماره از مجله علمی کوثر با رویکرد قرآن پژوهی در بیست و یکمین سال انتشار و در هفتادمین شماره خود در ۱۲۰ صفحه به موضوع قرآن و مهدویت پرداخته است.
حجت‌الاسلام سید محمدرضا علاءالدین مدیرمسئول و سردبیر فصلنامه قرآنی کوثر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین در واقع حکم جهاد و مبارزه منطقی، علمی و فرهنگی با جنگ نرم دشمن است که با هدف تحریف، تضعیف و از بین بردن باورها و اندیشه دینی و انقلابی دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای مبانی دینی است، افزود: یکی از این مبانی اندیشه مهدویت است که افق فراروی انقلاب اسلامی را به تصویر کشیده است.
حجت‌الاسلام علاءالدین ادامه داد: از همین رو همواره ضربه زدن به باورهای مهدوی یکی از برنامه‌های دشمن بوده و هست و لذا یکی از لایه‌های تبلیغی این باور، تقویت آن از طریق فعالیت علمی و تحقیقاتی است.
وی تصریح کرد: هفتادمین شماره فصلنامه قرآنی کوثر با همین رویکرد به مناسبت ایام نیمه شعبان المعظم سال۱۴۰۰ و ولادت حضرت مهدی (عج) به این مسأله از بعد قرآنی پرداخته است.
مدیرمسئول و سردبیر فصلنامه قرآنی کوثر اضافه کرد: تبیین مهدویت و سبک زندگی مهدوی از منظر قرآنی هرساله در مناسبت ها و شماره‌های مختلف نشریه به‌ویژه مناسبت ایام ولادت امام زمان (عج) در دستور کار این فصلنامه قرار دارد و تا کنون پنجاه مقاله علمی در این موضوع در شماره‌های مختلف منتشر شده است.
وی خاطر نشان کرد: این شماره از نشریه نیز با بهره گرفتن از مقالات علمی از اساتید حوزه و دانشگاه تلاش شده در قالب یک ویژه نامه و در یک سیر علمی و پژوهشی در امتداد فعالیت‌های گذشتن در زمینه مهدویت، با نگاه تبیینی به این مسأله پرداخته است.
فصلنامه قرآنی کوثر به عنوان مجله علمی تخصصی در زمینه قرآن و قرآن پژوهی به صاحب امتیازی مؤسسه فصلنامه قرآنی کوثر و مدیرمسئول و سر دبیری حجت‌الاسلام سید محمدرضا علاءالدین با گستره توزیع بین‌المللی منتشر می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار