مدیر مجموعه جهادی توسعه و پیشرفت روستایی مازندران:

تحقق اقتصاد مقاومتی در پیشرفت روستاها نقش بسزایی دارد

ساری-مدیر مجموعه جهادی توسعه و پیشرفت روستایی مازندران گفت:تحقق اقتصاد مقاومتی در پیشرفت روستاها نقش بسزایی دارد.
کد خبر: ۹۴۲۰۵۲۵
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

تحقق اقتصاد مقاومتی در پیشرفت روستاها نقش بسزایی دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،بهرام لیالی مدیر مجموعه جهادی توسعه و پیشرفت روستا طی گفتگویی گفت: کار و تلاش همراه با برنامه ریزی دقیق براساس شناخت موقعیت جغرافیایی و حمایت واقعی توسط متولیان اساس تولید با کیفت را شکل می‌دهد.

لیالی افزود: اولویت اصلی در عرصه تولید، کار و اشتغال و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان و حل مسائل حوزه تولید اعم از صنعت و کشاورزی و زنجیره آن‌ها است. اگر صنایع و شرکت‌های تولیدی  و زنجیره تولید، تبدیل، برند سازی و عرضه وجود داشته باشد، نیروی بیکاری وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: رسالت ما و اهداف ما در این مجموعه کمک به روستا‌ها در خصوص ارائه مدل‌ها و راهکار‌های عملیاتی در حوزه‌های مختلف جهت پیشرفت و آبادانی روستا‌ها که قلب تپنده کشور بوده می‌باشد،می‌خواهیم حلقه وصل روستا‌ها با دستگاه‌ها بوده تا به اجرای اموراتشان کمک کنیم.

لیالی تاکید کرد: بیکاری و عدم اشتغال باعث بروز مشکلات اجتماعی و فرهنگی و ... می‌شود و برای برطرف نمودن مشکلات در آینده هزینه زیادی باید صرف شود.

مدیر مجموعه جهادی توسعه و پیشرفت روستایی مازندران خاطرنشان کرد: اشتغال جوانان و مقابله با بحران بیکاری واجتماعی به وسیله تولید داخلی و حمایت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان‌های شمالی مخصوصا مازندران که قطب تولیدات صنعت کشاورزی و باغداری و دام و طیور و گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی بوده رقم می‌خورد.

وی گفت:وقتی کشور در مصرف داخل بی‌نیاز شد می‌تواند دست به صادرات هوشمند و هدفمند بزند و با صادرات هدفمند، درآمد‌های ارزی مورد نیاز کشور را تأمین کند.به همین جهت رهبر انقلاب در سال‌های اخیر توجه خاصی به اقتصاد، معیشت و رفع مشکلات در قالب اقتصاد مقاومتی داشتند.

به گفته لیالی رشد، پیشرفت، تعالی کشور در عرصه‌های مختلف تنها با تولید داخلی و کارآفرینی و روحیه جهادی و انقلابی رقم می‌خورد. این‌ها چرخ دنده‌های حرکت، توسعه، رشد و پیشرفت کشور می‌باشند.

لیالی افزود: یک از شرط‌های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی این است که مردم و جامعه به گفتمان سازی پیرامون حمایت و استفاده از تولید داخل و نیروی کار داخلی بپردازند البته این شرط همراه با حمایت جدی متولیان امر محقق می‌گردد و مسئولیت مدیران در این مورد سنگین میباشد. بسیاری از مشکلاتی که در کشور وجود دارد، ناشی از عدم توجه به تولید و کارآفرینی بوده است.

لیالی ادامه داد: متاسفانه در گذشته برخی از مسؤولان به‌طور کلی به تولید ملی و تولید داخل و تولید بومی اعتقادی نداشته و این موضوع یعنی توجه به تولید داخل بر اساس ظرفیت کشور باید مورد توجه و تاکید دولت سیزدهم قرار گیرد.متأسفانه فرهنگ مصرف گرایی، واردات گرایی و نگاه به خارج از کشور در برخی از مسؤولان برجسته بود فلذا دولت جدید باید تلاش کند تا نگاه‌ها و برنامه‌ها به تولید باکیفیت داخلی معطوف گردد تا مشکل بیکاری و اشتغال جوانان حل گردد لذا این مهم تاثیر بسزایی در کاهش قیمت کالا‌ها هم دارد.

وی  گفت: با ارائه تسهیلات همراه با برنامه مناسب و دقیق بر اساس نیاز و فن و حرفه و شرایط جغرافیایی و آموزش‌های تخصصی می‌توان به تولید و اشتغال ومعیشت مردم کمک کرد.

لیالی مطرح کرد :فعال نمودن شهرک‌های صنعتی در مازندران و توجه به کارخانجات، کارگاه‌ها و شرکت‌های کوچک زودبازده همراه با برند سازی و بازاریابی و صادرات و برطرف نمودن مشکلات اداری آن‌ها میتوان در عرصه اقتصادی موفق بود.

مدیر مجموعه جهادی توسعه و پیشرفت روستایی مازندران خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم که در مازندران می‌توان با آن به تحقق اقتصاد مقاومتی رسید و عرصه اقتصادی توسعه یابد و به افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها رسید هوشمند سازی حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دامپروری و بروزرسانی زیرساخت‌ها و تجهیزات می‌باشد.

لیالی گفت: بهره برداران صنعت و کشاورزی در مازندران با تلاش مضاعف در تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقای بهره‌وری و درآمدزایی نقش مهمی را اجرا می‌کنند که باید حمایت شوند.متولیان بخش تولید باید نسبت به حذف دلالانی که باعث آسیب رسیدن به تولید کنندگان حوزه‌های مختلف می‌شوند اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل تولیدات صنعت و کشاورزی را هزینه‌های بیش از تولید محصولات و امورات اداری دانست و خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده جبران این هزینه‌ها را نمی‌کند.

وی ادامه داد: کشاورزان در تامین امنیت اقتصاد ملی، تولید، ایجاد اشتغال و تامین امنیت غذایی نقش محوری دارند.

لیالی افزود: وظیفه دولت، مجلس و دستگاه قضا و متولیان اجرایی و مردمی در این زمان حساس سنگین بوده لذا تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب در عرصه اقتصاد مقاومتی یعنی تولید بیشتر و پیشرفت و آبادانی روستا‌ها و کارآفرینی که نتیجه آن باعث حل بحران‌هایی نظیر بیکاری، تعطیلی کارخانجات، تورم، گرانی و بسیاری از بحران‌هایی که در کشور وجود دارد، می‌گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار