مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

سرمایه گذاری بر روی راهیان نور ضامن بقای فرهنگ های ارزشی است/ سازماندهی بیش از ۱ هزار و ۳۰۰ خادم در کمیته خادمین شهدای استان مرکزی

سرهنگ کریمی گفت: سرمایه گذاری بر روی حرکت هایی چون راهیان نور که مصداق بارز جهاد تبیین می باشد ضامن بقای فرهنگ های ارزشی است و می تواند جامعه را از توطئه های دشمنان در جنگ نرم نجات دهد و از فرهنگ دفاع مقدس در برابر تحریف و فراموشی پاسداری نماید.
کد خبر: ۹۴۲۰۴۱۱
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز در آیین روز ملی راهیان نور در سالن همایش های مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان اظهار کرد: به برکت حضور مقام معظم رهبری در یادمان های شهدا روز ۲۰ اسفند ماه به نام روز ملی راهیان نور نامگذاری شده و فرصتی مناسب برای تقویت، توسعه و ترویج اردوهای راهیان نور است.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به استقبال عظیمی که مردم و خصوصا جوانان از اردوهای راهیان نور داشتند امروز این حرکت فرهنگی به عنوان یک رزمایش عظیم فرهنگی تبدیل شده و قطعا رمز ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس استمرار و تقویت اردوهای راهیان نور است و لذا باید تقویت و البته مردمی بودن آن حفظ شود.

سرهنگ کریمی بیان کرد: سرمایه گذاری بر روی حرکت هایی چون راهیان نور که مصداق بارز جهاد تبیین می باشد ضامن بقای فرهنگ های ارزشی است و می تواند جامعه را از توطئه های دشمنان در جنگ نرم نجات دهد و از فرهنگ دفاع مقدس در برابر تحریف و فراموشی پاسداری نماید.

وی ادامه داد: در طی دوسال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا اردوهای راهیان نور از طریق فضای مجازی و صدا و سیما به خانه های مردم آمد و اقدامات ارزشمندی چون پویش راهیان همدل جایگزین راهیان نور حضوری شد و اقدامات گسترده ای در حوزه کمک به ولی نعمتان انقلاب انجام شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: امسال در کنار راهیان نور مجازی و برگزاری رزمایش های کمک مومنانه شاهد اعزام محدود زائرین هستیم و در قالب قرارگاه تخصصی راهیان نور استان مرکزی کلیه مسائل بررسی و خدمات انجام می شوند.

وی ساماندهی خادمین شهدا برای اجرای برنامه های فرهنگی خصوصا در یادمان های شهدای استان را یکی از ماموریت های مهم اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خواند و گفت: استان مرکزی بیش از ۶۶ یادمان شهدا دارد که خادمین عزیز با حمایت این اداره کل ، برنامه های فرهنگی انجام می دهند.

سرهنگ کریمی افزود: سازماندهی بیش از ۱ هزار و ۳۰۰ خادم در کمیته خادمین شهدا توسط سپاه و بسیج در استان مرکزی اقدامی موثر در راستای اجرای برنامه های مردمی در حوزه شهدا است و باید از این ظرفیت عظیم برای ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی استفاده کرد. 

وی بیان کرد: سند ملی راهیان نور در سطح کشور به عنوان میثاق نامه ارزشمند در قالب دستورالعمل های اجرایی تدوین شده و در قالب قرارگاه تخصصی راهیان نور استان مرکزی به کلیه دستگاه ها جهت همکاری و مشارکت ابلاغ شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی بیش از ۳ هزار فعال فرهنگی و اجتماعی در حوزه های مختلف فعالیت می کنند و جریان فرهنگی و مردمی کنگره شهدای استان مرکزی متعلق به همه مردم است و از کلیه علاقمندان و فعالین در بخش های مختلف برای همکاری و مشارکت در برنامه ها دعوت به عمل می آورد.

خاطره گویی جانباز سرافراز علی جلالی فراهانی جانباز شیمیایی ۷۰ درصد به همراه تجلیل از اقدامات ارزشمند وی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از خانواده معظم شهدا و خادمین شهدا از دیگر برنامه های آیین گرامیداشت روز ملی راهیان نور بود و در پایان شرکت کنندگان با گلباران قبور مطهر شهدای گمنام با آرمان های شهدا نیز تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار