خبرهای داغ:
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

نظارت بر عرضه فرآورده‌های دامی در نوروز

حسینی گفت: طرح افزایش نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های دامی ویژه نوروز و ماه رمضان، با ۱۸ تیم از ۱۴اسفند تا ۱۴ اردیبهشت در استان سمنان دنبال می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۹۷۵۸
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: امسال ۳۶ نفر شامل دامپزشک، کارشناس دامپزشکی و ناظر ذبح شرعی در قالب ۱۸ تیم در طرح افزایش نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی همکاری دارند.
وی افزود: یک هزار و ۲۴۴ مرکز عرضه فرآورده‌های خام در استان سمنان وجود دارد که کارشناسان دامپزشکی در قالب گشت از این مراکز بازدید و نظارت خواهند کرد.
حسینی گفت از ابتدای فروردین تا پایان بهمن امسال ۷۱ پرونده قضایی طی نظارت‌ها بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان تشکیل و هفت واحد پلمب شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان می گوید: ۲۰۹ هزار راس دام از ابتدای فروردین تا پایان بهمن امسال در کشتارگاه‌های استان سمنان کشتار شد که طی بررسی کارشناسان دامپزشکی ۱۲ تن گوشت قرمز ناسالم این مرکز از چرخه مصرف خارج و بقیه لاشه‌ها بعد از ۲۴ ساعت ماندن در سردخانه به بازار مصرف عرضه شد.
وی با بیان اینکه نیاز روزانه استان سمنان به گوشت مرغ در حدود ۵۰ تا ۷۰ تن است و تولید گوشت مرغ استان مازاد بر نیاز است تاکید کرد: گوشت مرغ به اندازه کافی و با ثبات قیمتی (نرخ تصویب شده در ستاد تنظیم بازار) در بازار عرضه می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها