خبرهای داغ:

طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در سمنان آغاز شد

مدیر قرارگاه تولید سپاه سمنان از آغاز طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۷۷۰۸
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

سرهنگ سید محمدحسین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در سمنان اظهار داشت: طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با واکسن خوراکی مقاوم به حرارت از پنجم اسفندماه در تمامی روستاهای شهرستان سمنان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به همت قرارگاه تولید سپاه شهرستان سمنان و اداره دامپزشکی شهرستان سمنان و هماهنگی پایگاه بسیج روستای خیرآباد شهرستان سمنان آغاز شده است.

غفاری، مدیر کلینیک سیار دامپزشکی بسیج سمنان هدف از اجرای این طرح، افزایش ایمنی طیور بومی علیه بیماری و قطع چرخه تکثیر ویروس و انتقال به طیور صنعتی عنوان کرد.

وی عنوان کرد: واکسیناسیون پرندگان با استفاده از واکسن زنده غیر بیماری‌زا، ایمنی پرندگان را بالا می‌برد و در بدن پرندگان، جایگزین ویروس وحشی و بیماری‌زا می‌شود.

مدیرکلینیک سیار دامپزشکی بسیج سمنان بیان کرد: بیماری نیوکاسل نوعی بیماری ویروسی همراه با مشکلات تنفسی، گوارشی و عصبی در طیور صنعتی و روستایی است و از نشانه‌ها و علائم آن اسهال، پیچش گردن مرغ‌ها و علائم عصبی است.

 غفاری خاطرنشان کرد: این طرح در تمامی روستاهای شهرستان سمنان توسط گروه‌های جهادی کلینیک سیار دامپزشکی بسیج سمنان اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها