خبرهای داغ:
معاون اقتصادی استاندار قزوین؛

کاهش ۴ درصدی نرخ بیکاری در استان قزوین/استان از تولیدکنندگان واقعی حمایت می کند

پیله فروش گفت: یکی از اتفاقات خوب این حوزه، کاهش ۴ درصدی نرخ بیکاری در استان قزوین نسبت به سال گذشته است. نرخ بیکاری کشوری ۸٫۹ درصد است که نرخ بیکاری استان ۱٫۴ درصد پایین‌تر از میزان کشوری است.
کد خبر: ۹۴۱۹۷۱۳
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری عصر امروز نشست خبری معاون امور اقتصادی استاندار قزوین با اصحاب رسانه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

میثم پیله فروش معاون امور اقتصادی استانداری قزوین در این نشست با اشاره به سامان دهی وضعیت زمین‌های واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان بیان کرد: متاسفانه در گذشته زمین در شهرک‌های صنعتی خریداری می‌شد تا در اینده با قیمت گزاف فروخته شود و زمین در شهرک های صنعتی به جای اینکه در خدمت تولید باشد در خدمت رانت خواران بود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین اظهار کرد: طی سه ماه گذشته اولویت اول کارگروه ساماندهی تولید، آزادسازی زمین از دست رانت خواران و‌ اختصاص آن به تولیدکننده واقعی بود.

این مسئول بیان کرد: با پیگیری‌هایی که داشتیم اکنون به این مرحله رسیدیم هر کسی که در شهرک صنعتی زمینی در اختیار دارد یا باید ساخت و ساز را در راستای تولید انجام دهد یا اینکه قرارداد آن فسخ می‌شود، از این رو کسی اجازه حبس زمین را ندارد.

پیله فروش عنوان کرد: لذا همه به نوعی به دنبال ساخت و ساز و احیای زمین های تولیدی خود هستند و تمام شرکت های بزرگ در برابر قانون یکسان هستند و طبق مصوبات قانونی در حال تولید هستند و در همین راستا استان از تولیدکنندگان واقعی حمایت می کند.

وی با اشاره به خبر خوب دیگر این حوزه اضافه کرد: تلاش برای پرداخت تسهیلات جدید است که تقریبا برای اکثر مدیرعامل بانک های کشور نامه برای تسهیل امور بانکی و امور تولید مدیران شرکت ها ابلاغ شده و در این خصوص پیگیر امور آنها هستیم.

این مسوول با اشاره به دیگر اقدام مثبت این حوزه تصریح کرد: در حال حاضر فقط ۲۲ واحد تولیدی با معوقات کارگری بیش از دو ماه در استان وجود دارد در حالی که این واحدها در مهرماه سال ۹۹ به تعداد ۶۷ واحد بود و در واقع این تعداد به یک سوم کاهش یافته است.

پیله فروش افزود: تسهیلات بهین یاب برای پرداخت سریع و آسان به واحدها ایجاد شده و تا ۱۲ اسفند سال‌جاری ۱۶۵ واحد از تسهیلات بهین یاب استفاده کرده و ۶۹۴ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۸ درصد به واحدها پرداخت شده است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین اظهار کرد: یکی دیگر از اتفاقات خوب این حوزه، کاهش ۴ درصدی نرخ بیکاری در استان قزوین نسبت به سال گذشته است. نرخ بیکاری کشوری ۸٫۹ درصد است که نرخ بیکاری استان ۱٫۴ درصد پایین‌تر از میزان کشوری است و خوشبختانه امسال تعدیل نیرو در استان کاهش یافته است.

وی با اشاره به رشد ۸۸ درصدی حوزه صادرات استان عنوان کرد: میزان صادرات استان به ۴۹۰ میلیون دلار رسیده و این نوید را می‌دهیم که سال آینده در همین زمان صادرات استان به ۷۰۰ میلیون دلار خواهد رسید چرا که استان این ظرفیت را دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار اظهار کرد: در کارگروه مقابله با قاچاق کالا به یک روال منطقی رسیدیم چراکه در گذشته حمایت‌های بدون مرزی از برخی تولیدکنندگان می‌شد که ما امروز این روال را به مدار منطقی بازگرداندیم.

معاون اقتصادی استاندار اضافه کرد: تولید کننده های پراکنده ای در مقیاس کم به تعداد زیاد مشغول تولید کفش و شیرینی سنتی هستند و ما نیاز داریم شبکه ای از این تولیدکنندگان شکل بگیرد که به تهیه مواد اولیه استاندارد، برند سازی، جمع آوری محصول و بازاریابی نیاز دارند که اگر این کار انجام شود می توان گفت این واحدها به تولید، درآمد و اشتغال پایدار رسیده اند. در حال حاضر از مرحله اول ایجاد مشاغل خانگی گذشته ایم و اینک به دنبال برندسازی و بازاریابی هستیم.

پیله فروش گفت: ستاد مقابله با کالا و ارز بدون سر و صدا در حال فعالیت است و با توجه به اقدامات صورت گرفته در این زمینه، می توانیم بگوییم مدیریت قاچاق کالا و ارز استان به روال منطقی رسیده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار