خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه استان برگزار می شود

حجت الاسلام نوروزی گفت: چنانچه شرایط کرونا بهبود یابد و بر اساس مصوبات ستاد کرونا مبنی بر فعالیت بقاع متبرکه در ایام سال نو، طرح آرامش بهاری در ۵۵ بقعه در سطح استان برگزار می شود و در صورت اوج گیری کرونا، این برنامه در ۱۹ بقعه شاخص استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۱۹۲۰۷
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

قزوین_حجت الاسلام رضا نوروزی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به برنامه های بهاری بقاع متبرکه استان قزوین بیان کرد: یکی از برنامه های که همه ساله در بقاع متبرکه برگزار می شود. طی دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و مسدود بودن درب بقاع متبرکه این برنامه از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و مراکز اجتماعی، فرهنگی، قرآنی«مراکز افق» برگزار می شد.

وی گفت: خوشبختانه با توجه به کاهش ویروس کرونا و گشوده شدن درب بقاع متبرکه، این برنامه برقرار است و تا این لحظه ستاد کرونا مصوبه ای جهت عدم برگزاری برنامه های ویژه بهار در بقاع متبرکه نداشته است.

حجت الاسلام نوروزی اظهار کرد: پیش از شیوع کرونا طرح آرامش بهاری در بیش از ۶۰ بقعه متبرکه در استان اجرا می شد و پس از شیوع کرونا این تعداد به ۲۰ بقعه کاهش یافت و چنانچه شرایط کرونا بهبود یابد و بر اساس مصوبات ستاد کرونا مبنی بر فعالیت بقاع متبرکه در ایام سال نو، طرح آرامش بهاری در ۵۵ بقعه در سطح استان برگزار می شود و در صورت اوج گیری کرونا، این برنامه در ۱۹ بقعه شاخص استان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه با اشاره به حضور مبلغین در طرح آرامش بهاری عنوان کرد: ۲۰ مبلغ اعزامی از قم و ۱۲ مبلغ بومی در طرح آرامش بهاری در بقاع شاخص استان حضور دارند و به میهمانان و مسافرین خدمات ارایه خواهند داد.

وی با اشاره به اجرای برنامه های ویژه طرح آرامش بهاری آفرود: پخش دعای تحویل سال، پخش پیام مقام معظم رهبری بعد از تحویل سال، فضاسازی با توجه به راهبرد سال جدید از سوی مقام معظم رهبری از جمله برنامه های بقره متبرکه استان برای مشاورین و مسافرین و زائرین محترم خواهد بود.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به ویژگی اجرای طرح آرامش بهاری در سال جدید تصریح کرد: امسال به دلیل تقارن دو ماه پرخیر و برکت شعبان و رمضان با سال جدید، برنامه «نسیم انتظار» که هرساله برگزار می شد با شکلی متفاوت از دوسال گذشته که در خیابان ها، فضای باز و بیمارستان ها برگزار می شد، این برنامه برای سومین سال متوالی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار