امام جمعه ساوه:

حرکت عاشورایی و حسین گونه رمز موفقیت پاسداران انقلاب اسلامی

حجت الاسلام رحیمی گفت:پاسداران کسانی اند که در حساس‌ترین لحظه‌های تاریخ از میان خلق بر می‌خیزند و همچون دژی مستحکم مردانه و شجاعانه در جهت رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن گام بر می‌دارد.
کد خبر: ۹۴۱۸۸۹۶
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه حجت الاسلام دکتر جعفر رحیمی امام جمعه شهر ساوه،در جمع پاسداران سپاه ناحیه ساوه به مناسبت روز پاسدار گفت:غیور مردانی که با حضور فداکارانه، فعالانه و خستگی ناپذیر خود در عرصه‌های مختلف از جمله سال‌های دفاع مقدس، امنیت، آسایش و سرافرازی را در میهن، عزیز اسلامی برقرار و پابرجا کرده اند.


وی گفت:پاسداران کسانی اند که در حساس‌ترین لحظه‌های تاریخ از میان خلق بر می‌خیزند و همچون دژی مستحکم مردانه و شجاعانه در جهت رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن گام بر می‌دارد.


رحیمی افزود:پاسداری یک فرهنگ است یک فرهنگ عزت و افتخار است و رمز و راز موفقیت‌های سپاه پاسداران طی ۴۳ سال گذشته، در همین حرکت عاشورایی و حسین گونه آنان نهفته است. به طور قطع تداوم اتصال سپاه پاسداران به کربلا و عاشورا تضمین کننده موفقیت‌های آنان در راستای رسالتشان بود.


خطیب جمعه ساوه تصریح کرد: روز پاسدار فرصت مغتمی برای شناخت بیشتر سپاه و رسالت این نهاد انقلابی است و در شرایطی که سپاه در کانون تهاجم بیگانگان و دشمنان انقلاب اسلامی و تمام جریان‌های ضد انقلاب و بعضاً دوستان نادان قرار گرفته، شناخت این نهاد از جهت ماهیت، نقش‌ها و عملکرد‌ها برای مردم و به ویژه جوانان در دهه چهار م انقلاب اسلامی یک ضرورت است.


امام جمعه ساوه ادامه داد:بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و استعمار گران اروپایی و شیوخ مرتجع فاسد با صرف هزینه‌های میلیاردی و با بهر ه گیری از تمامی ابزار‌های در اختیار خود مانند شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت، تلاش می‌کنند چهره سپاه را نزد مردم ایران تخریب کنند، ولی به لطف الهی مردم با روح و جانشان خدمات این نهاد مقدس را می‌دانند و فریب هیچ گونه شیطنت را نمی‌خورند و جانبازان ما نیز همان رادمردانی هستند که با الهام از حضرت عباس و با روحیه شهادت طلبی در دفاع از دین و ملت خود فداکاری کردند و جسم خویش را در این راه دادند.


ایشان افزود:معنای ایثار و نثار، نابودی نیست. بلکه نفی جسم خاکی است، زیرا انسان هرگز هستی و جان خود را فدا نمی‌کند بلکه جسم و تن را رها می‌کند و تا خود با فراغت بهتر و با بار سبکتر به دیار دوست سفر کند بنابراین مجاهدی که نثار و ایثار می‌کند هرگز جانباز نیست بلکه جسم باز و بدنباز است. یعنی جان را زنده نگه می‌دارد و جسم را می‌بازد تا جان زنده اش زنده‌تر و شکوفاتر گردد.


ایشان تصریح کرد:عنوان پاسدار، یادگار روزهاى افتخار براى همه‏ى دوران تاریخ ما در آینده، و یادگار لحظه‏ هاى حساس این انقلاب است؛ که اگر پاسدار نبود، هیچ چیزى نبود و هیچ چیزى نمى ‏ماند. هر کس که امروز به‏ نحوى از ارزش‏هاى اسلامى پاسدارى مى‏کند و آن‏را نگه مى‏ داردخوب است به یاد داشته باشد که اگر روزى جوانان پاسدار ما نبودند و این مولود و نهال تازه را از تهاجم دشمنان حراست نمى‏ کردند، چیزى باقى نمى‏ ماند.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها