خبرهای داغ:
رییس هیئت اسب سواری اسدآباد:

اسدآباد قابلیت تبدیل شدن به قطب اسب سواری کشور را دارد

اسدآباد-رییس هیئت اسب سواری اسدآباد گفت: اسدآباد قابلیت تبدیل شدن به قطب اسب سواری کشور را دارد.
کد خبر: ۹۴۱۸۸۰۸
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،رحیم کریمی تبار از احیاء رشته اسب سواری در شهرستان اسدآباد خبر داد و اظهار داشت: پس از شروع به کار تیم جدید مدیریتی هیئت، کمیته‌های ۱۲ گانه برای پیشبرد امور تشکیل شده است.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره زیبایی اسب در فصل تابستان در اسدآباد بیان کرد: این جشنواره در کمال نظم و با حضور علاقمندان از سراسر کشور و با حضور داورانی خارج از کشور برگزار شد.

رییس هیئت اسب سواری اسدآباد افزود:در حال تدارک برای برگزاری جشنواره دوم هستیم و مقدمات این کار را نیز آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به وجود تقریبا ۶۰۰ رأس اسب در شهرستان اضافه کرد: دو باشگاه، دو مرکز پرورش و یک مرکز در حال احداث پرورش اسب در شهرستان به ثبت رسیده و مابقی به صورت سنتی نگهداری می‌شوند.

کریمی‌تبار درباره تعیین مکانی برای کورس سواری نیز گفت: 20 هکتار زمین برای این امر پیش بینی شده و موضوع از طریق بخش خصوصی در حال پیگیری است.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های آقای نادرخرم،درباره سود اقتصادی نگهداری اسب گفت: امروز اسب سواری به عنوان یک صنعت نوپا در حال تکثیر و مراکزی قابل سرمایه‌گذاری برای اشتغالزایی است.

رییس هیئت اسب سواری اسدآباد افزود: به لحاظ جمعیتی بیشترین تعداد اسب در جنت آباد (پالیز) قرار داشته و به لحاظ تعداد صاحبین اسب روستاهای خاکریز و بادخوره مقام‌های اول را بخود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: اگر به صورت استاندار بخواهیم به موضوع نگاه کنیم نیاز به دو نفر برای نگهداری از هر سه اسب لازم است و این خود نشانه‌ای از اشتغالزایی خوب این صنعت است.

کریمی‌تبار در رابطه با حضور اسب سواران اسدآباد در مسابقات کشوری بیان کرد: خوشبختانه اسب سواران شهر ما به علت داشتن اسب‌هایی با کیفیت در چند مسابقه کشوری خوش درخشیده و مقام‌هایی ممتاز کسب کردند.

وی عنوان کرد: اسب در مظاهر ملی و مذهبی ما به عنوان یک موجود نجیب ثبت شده و از طرف دیگر هم از لحاظ اقتصادی هم از لحاظ معنوی و روحی برای ما چیزی مقدس شمرده می‌شود.

رییس هیئت اسب سواری اسدآباد همچنین با اشاره به قابلیت تبدیل شدن اسدآباد به عنوان قطب اسب سواری کشور افزود: اگر تعداد اسب‌های شهرستان به ۶هزار رأس برسد با اطمینان می‌توانیم بگوییم در سطح کشور حرف برای گفتن داریم.

وی در خصوص نژاد اسب‌های موجود در اسدآباد عنوان کرد: کرد، عرب ایرانی و عرب خارجی سه نژاد اصیلی هستند که از آنان اسب‌های ارزشمندی در شهرستان نگهداری و پرورش داده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات