خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه ملایر خبر داد

اجرای ۱۰ برنامه شاخص به مناسبت هفته پاسدار در ملایر

ملایر- فرمانده سپاه ناحیه ملایر از اجرای بیش از ۱۰ برنامه شاخص طی هفته پاسدار در شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۸۷۶۶
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار علی اصغر فارسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن در سطح کلان به سپاه پاسداران واگذار شده است، اظهار داشت: در زمینه تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی سپاه به واسطه بدنه مردمی و با تدبیر امام خمینی (ره)، اقدامات موثری انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران برای دفاع از انقلاب هیچ مرز اعتقادی و یا جغرافیایی نمی‌شناسد، گفت: سپاه پاسداران در هر جایی که کشور و ملت ما تهدید شود، برای دفاع از مردم حضور پیدا کرده و تهدیدها را در نطفه خفه می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه بسیج به عنوان بدنه‌ای مردمی، سپاه را در راستای تحقق اهدافش تقویت و مصون کرده است، تصریح کرد: زمانی ما برای تهیه برخی ادوات جنگی و نظامی اولیه مانند سیم خاردار مشکل داشتیم و امروز شاهد تحقق پیش بینی‌های امام خمینی (ره) مبنی بر به چالش کشیده شدن استکبار جهانی توسط انقلاب اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: پاسدارانی که در کنار بسیجیان خدمت می کنند خود را متعلق به نظام می‌دانند و چون ارزشمندترین بخش انقلاب مردم هستند، تمامی اقدامات باید در مسیر خدمت رسانی به مردم باشد.

فارسی هدف اصلی پاسداران را خدمت صادقانه و بی منت به مردم برای ارتقاء آنها دانست و افزود: با ارتقاء مردم می‌توان زمینه را برای برقراری حکومت جهانی اسلام که از مهم‌ترین اهداف امام (ره) و مقام معظم رهبری است، فراهم کرد.

وی با اشاره به ضرورت حفظ انسجام بین اقشار مختلف بسیج و سازماندهی آنها در عرصه‌های مختلف، گفت: یکی از عرصه‌های موثر، بسیج ادارات، کارخانجات و اصناف است چرا که اقدامات بسیج در یک اداره سبب رشد روحیه ایثار و خدمت رسانی شده و در نتیجه آن اداره در زمینه خدمت رسانی موفق‌تر است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر سرکشی از پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات مختلف سطح شهرستان را از برنامه‌های هفته پاسدار برشمرد و خاطرنشان کرد: باید بسیجیان ادارات را نسبت به مسائل حساس کنیم تا خدمات بیشتر و بهتری در ادارات ارائه شود.

وی ایجاد همدلی و هم افزایی بین روسای ادارات مختلف را یکی دیگر از نتایج تقویت بسیج ادارات دانست و مطرح کرد: به دنبال افزایش و هدفمندسازی اقدامات جهادی بسیج در تحقق اهداف بسیج و خدمت رسانی به مردم هستیم.

فارسی گروه های مختلف جهادی را ظرفیت بزرگی برشمرد که سبب سربلندی سپاه و بسیج شدند و گفت: در زمینه‌هایی که دستگاه‌های اداری به واسطه وجود برخی محدودیت‌ها، قادر به ارائه خدمات نیستند، گروه های جهادی با کمک خیرین ورود پیدا کرده و مشکلات را حل می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت گروه‌های جهادی و انجام اقدامات عام المنفعه، بیان کرد: علاوه بر این، امیدآفرینی و محرومیت‌زدایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، در دستور کار ما قرار دارد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ سپاه ناحیه ملایر به عنوان ناحیه برتر گردان‌های امنیتی در سطح کشور انتخاب و معرفی شد، اضافه کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا، گروه های جهادی و بسیجیان سنگ تمام گذاشتند و با ایثار و از خود گذشتگی و تقویت امیدآفرینی در جامعه، سبب افزایش امید مردم به نظام و انقلاب شدند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی گردان‌ها، تامین امنیت و اقدامات امنیت‌ساز است، تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی سبب پایداری امنیت خواهد شد پس گردان‌ها باید به سمت اقدامات فرهنگی، تربیتی و اجتماعی پیش بروند تا امنیت پایداری در سطح شهر ایجاد شود.

فارسی به ارائه خدمات جهادی و تخصصی در عرصه‌های مختلف به منظور ایجاد امیدآفرینی اشاره و خاطرنشان کرد: از ظرفیت اقشار مختلف بسیج مانند بسیج جامعه پزشکی یا حقوقدانان برای ارائه خدمات به مردم در مناطق کم برخوردار استفاده می‌شود.

وی معنویت افزایی بین پاسداران را از اولویت‌های بسیج و سپاه دانست و مطرح کرد: در درجه اول باید خود را در زمینه‌های مختلف معنوی سالم‌سازی کنیم و به همین منظور، اقدامات تربیتی و فرهنگی به صورت جدی‌تری دنبال خواهد شد تا شاهد ارتقاء معنوی در سطح نیروهای بسیج و سپاه باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اجرای طرح «محله طراز انقلاب» در محله‌های آسیب‌پذیر شهرستان (شانزده متری اول و دوم)، اظهار داشت: با انجام اقدامات موثر و خوبی در این محله‌ها، شاهد حجمه سنگینی از خدمات بودیم که خوشبختانه رضایت مردم را به دنبال داشت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این طرح به عنوان یک برنامه ابلاغ شده و قرار است با نیاز سنجی ۵ محله کم برخوردار شهرستان توسط مردم، بسیجیان و گروه‌های تخصصی، خدمت رسانی در این محلات انجام شود.

فارسی از اجرای بیش از ۱۰ برنامه شاخص در هفته پاسدار خبر داد و با بیان اینکه هفته پاسدار از روز جمعه ۱۳ اسفند ماه تا روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه ادامه دارد، گفت: اغلب برنامه‌ها در راستای خدمت‌رسانی به مردم است.

وی حضور پاسداران و گروه مهندسی ۴۳ امام علی (ع) با لباس نظامی در نماز جمعه و ارائه خدمات پزشکی و حقوقی توسط بسیجیان را از برنامه های نخستین روز هفته پاسدار برشمرد و اضافه کرد: دیدار با امام جمعه و حضور ایشان در ناحیه و افتتاح سه کارگاه تولیدی از برنامه های شنبه ۱۴ اسفند ماه است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام بام ملایر را از جمله برنامه‌های روز یکشنبه ۱۵ اسفند ماه دانست و تصریح کرد: همچنین رزمایش درخت کاری با هماهنگی اداره منابع طبیعی در بلوار مرزداران و با حضور گردان‌های عملیاتی و بسیج مهندسین کشاورزی برگزار خواهد شد.

وی نذر خون و حضور پاسداران در مرکز انتقال خون شهرستان و سرکشی از خانواده شهدا را از برنامه های روز دوشنبه ۱۶ اسفند ماه برشمرد و گفت: ارائه خدمات پزشکی و مشاوره رایگان در محله های کم برخوردار توسط بسیج جامعه پزشکان و نیز توزیع بسته‌های معیشتی در این محله‌ها از جمله برنامه‌های روز سه شنبه ۱۷ اسفند ماه است.

فارسی با اشاره به انعکاس فعالیت‌های سپاه ناحیه ملایر در فضای مجازی به صورت گسترده در روز چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه، یادآور شد: برگزاری نشست‌هایی با موضوع جهاد تبیین با حضور پاسداران در مساجد محلات مختلف سطح شهر از دیگر برنامه‌های هفته پاسدار است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار