در شب شهادت امام هفتم شیعیان بیان شد؛

امام کاظم علیه السلام نماد صبر واستقامت بودند

حضرت امام کاظم علیه السلام نماد صبر واستقامت بودند و دربرابر همه ظالمان وستمگران ایستادند و دستگیری از نیازمندان در برنامه های روزانه این امام همام و بزرگوار قرار داشت.
کد خبر: ۹۴۱۸۰۸۴
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام عبدالصمد کاظمی در جمع خادمیاران رضوی شهرستان بن،با تسلیت شهادت حضرت امام کاظم علیه السلام گفت: وظیفه همگان است که به تاسی از این امام بزرگوار به فکر اقشارنیازمند و گرفتار باشیم تا بتوانیم گوشه ای از احتیاجات آنها را تامین کنیم.

کارشناس مسایل مذهبی، بااشاره به فرمایشات امام کاظم علیه السلام که فرمودند "خداوند دردنیا بندگانی دارد که به فکر نیازمندان هستند و آنها درقیامت ایمنند" افزود: در روزهای پایانی سال هستیم و میطلبد همانند سال‌های گذشته بخشی از نیازهای خانواده های نیازمند را به وسیله آنچه درتوان داریم تامین کنیم.

مسئول کانون تخصصی تبلیغ دینی و مداحی خادمیاران رضوی شهرستان بن، اظهار داشت: خدای تبارک وتعالی از جمله وظایفی که برعهده انبیاء و اولیا الهی قرار داده همین احسان و نیکوکاری است.

کارشناس مسایل مذهبی، افزود: خدمت به خلق خدا، در فرهنگ تعالیم قرآن و عترت، ارزش و ثواب فراوانی دارد لذا باید گره‏‌گشایى و رفع نیاز از نیازمندان و برادران دینى تبدیل به یک ارزش و یک فرهنگ عمومى شود. چنان‌که حضرت امام علی علیه السلام در این باره به کُمیل مى‌‏فرمایند:"اى کمیل به خانواده‌‏ات دستور ده در تحصیل مکارم اخلاق بکوشند و حتى در تاریکی‌هاى شب به برآوردن حاجات مردم و رفع گرفتارى‌‏هاى آن‌ها بپردازند، سوگند به خدایى که جانم در دست اوست، هیچ‏‌کس بر دل انسان مؤمنى سرور و شادمانى وارد نمى‏‌کند مگر آن‌که خدا از این عمل خیر یعنى سرور و شادمانى، مایه لطفى مى‏‌آفریند که در موقع نزول بلا و به هنگام گرفتارى سریع‌تر از سیلاب در سراشیبى، به یارى او مى‏‌رسد و او را نجات مى‌‏دهد".

ارسال نظرات
آخرین اخبار