خبرهای داغ:
استاندار همدان:

باید در تدوین سند فرهنگی کار عملیاتی و اجرایی انجام شود

همدان-استاندار همدان گفت: در تدوین سند فرهنگی باید کار عملیاتی و اجرایی انجام شود.
کد خبر: ۹۴۱۶۸۷۱
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد در شورای فرهنگ عمومی استان که در سالن اجتماعات شهدای استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: در تدوین سند فرهنگی باید کار عملیاتی و اجرایی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی بر اساس یک ماموریت ذاتی شکل گرفته است، گفت: کمیته‌ها باید با در نظر گرفتن مباحث فرهنگی و تربیتی کار کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه اگر لایه‌های زائد روی اهداف اصلی را پوشانده باید کنار زده شود و اهداف اصلی را تبیین و مشخص کند، عنوان کرد: در آموزش و پرورش ما گرفتار مباحث حاشیه‌ای مربوط به حقوق و دستمزد، پشتیبانی‌ها و ... هستیم و مسئله اصلی که تعلیم و تربیت است مغفول مانده که ما باید بر این مسائل تاکید کنیم.

وی عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی به دنبال این است که فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی را به شکل واقعی در جامعه پیاده و اجرا کند.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر لزوم اجرایی و عملیاتی بودن سند فرهنگی و بیان اینکه برخی برنامه‌ها تدوین شده که در گنجینه‌ها و کتابخانه‌ها زینت آن فضا شده است، گفت: ما باید برنامه‌هایی را تدوین کنیم که اجرایی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش باید از مفاهیم ساده و مهارت‌آموزی آنچه در فرهنگ دینی و اسلامی و قرآنی تاکید شده استفاده شود، بیان کرد: فرهنگ‌های ساده مانند آداب و معاشرت به خصوص در سطوح مهد کودک‌ها و مقطع ابتدایی اگر به صورت پایه‌ای اصلاح شود بسیاری از روابط اجتماعی ما درست می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه در تدوین سند اگر بخواهیم فقط بر سیستم‌های دولتی اتکا کنیم در حد جلسه باقی می‌ماند، تاکید کرد: هر چقدر بتوانیم از ظرفیت مردمی و گروه‌های جهادی استفاده کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار